Odszkodowanie po szkodzie za cały okres naprawy

Samochód powinien być już naprawiony? Brak możliwości przerobowych lub długi okres oczekiwania na części zwykle kończy się przedłużeniem czasu napraw. Co zrobić, jeśli auto stoi w warsztacie i przez to Twoja firma traci?

Z podobnym problemem zmierzył się taksówkarz, któremu ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania za cały okres naprawy. Według firmy ubezpieczającej auto mogło być gotowe do odbioru w ciągu 24 dni i nie było informacji od podwykonawców, że czas oczekiwania na części przedłuży kwestię reperacji.

Na początku taksówkarz przegrał spraw. Natomiast po złożeniu apelacji, suwalski sąd okręgowy uznał, że ubezpieczyciel powinien zwrócić odszkodowanie za całe 59 dni oczekiwania na naprawę.

W apelacji uwzględniono, że już podczas pierwszych oględzin auta było jasne, iż niektóre części należy sprowadzić z zagranicy. Dodatkowo podczas kontroli technicznej pojazdu wykryto dodatkowe usterki, które ubezpieczyciel zaakceptował, umawiając kolejne oględziny.

Na tej podstawie, oraz zgodnie z art. 361 kodeksu cywilnego („naprawienie szkody obejmuje straty, które poszkodowany poniósł, oraz korzyści, które mógłby osiągnąć, gdyby mu szkody nie wyrządzono”),  sąd uznał, że w sprawie nie było winy poszkodowanego.

Źródło: www.pap.pl