Pośrednicy w obrocie nieruchomościami stawiają na rozwój poprzez franczyzę. Szyldy małych agencji są zastępowane logotypami znanych na rynku marek biur nieruchomości.
Miniony rok można zaliczyć do udanych dla rozwoju sieci franczyzowych. W 2011 roku sieć biur działająca pod marką Metrohouse uruchomiła 11 kolejnych biur franczyzowych. Nowe oddziały otwarto w Elblągu, Otwocku, Pile, Łodzi, Krakowie, Lublinie, Częstochowie, Bydgoszczy i Kaliszu.
Kolejne dwa biura powstały z przekształcenia placówek własnych (Bytów, Legionowo).
Rozwój sieci franczyzowej zbiega się z otwieraniem oddziałów macierzystych spółki, nowe biura Metrohouse rozpoczęły działalność w Łodzi i Krakowie (łącznie 8 zespołów agentów), a w biurze w Poznaniu uruchomiono kolejny zespół. Ponadto filia jednego z oddziałów pojawiła się w Tczewie.
Spółka zakończyła rozmowy i podpisała umowy z kolejnymi pięcioma franczyzobiorcami, którzy działalność operacyjną rozpoczną w pierwszym (Legnica, Białystok, Toruń) i drugim kwartale bieżącego roku (Kielce, Bolesławiec). Finalizowane są także rozmowy odnośnie biur w Koszalinie, Szczecinie, Tomaszowie Mazowieckim i Ząbkach koło Warszawy.
W 2012 r. Metrohouse planuje pozyskanie kolejnych partnerów w największych polskich miastach.
– Ponadto, w drugiej połowie roku planujemy wejście do Aglomeracji Śląskiej, skąd mamy już dziś dużo zapytań o możliwość współpracy, mówi Dorota Gierach-Nowak, dyrektor działu franczyzy Metrohouse & Partnerzy. Spółka do tej pory nie posiada oddziałów w tym regionie.
fot. www.sxc.hu