Choć na rynku działa wiele firm, które zajmują się „namingiem”, czyli wymyślaniem nazw, sam również możesz stworzyć idealne określenie dla swojego biznesu.
Minęły czasy, kiedy nazwy większości małych firm kończyły się literami „ex”, np. Bodex, Petrolex itd. Obecnie popularna jest końcówka „eo”, np. Vimeo, Arteo itp. Miejmy jednak nadzieję, że Twoja firma nie przeminie wraz z modą na daną nazwę. Szukaj więc określeń ponadczasowych.
Łatwa w wymawianiu
Nie bierz przykładu z nazw polskich miejscowości. Obcokrajowiec miałby problem, gdyby np. musiał zapytać o drogę do Żyrzyna. Jeśli będzie chciał trafić do Ciebie, niech nie sprawia mu to trudności.
Postaraj się, by nazwa Twojej firmy była łatwa do wymawiania w różnych językach. Unikaj nazw szeleszczących i zawierających znaki „ą”, „ę”, „ł”, „ó”, „ś”, „ź”, „ż”.
Skojarzona z branżą
Nazwa nie może wprowadzać w błąd. Jeśli zakładasz hurtownię warzyw, nie nazywaj jej „Gold & Diamond”. Odpowiednia nazwa powinna albo kojarzyć się z branżą, w której działa, albo być uniwersalna.
W pierwszym wypadku nazwa będzie od razu pełniła funkcję promocyjną, zwracając uwagę na oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Uniwersalność jest natomiast lepsza, jeśli zamierzasz prowadzić różnorodną działalność.