– Taki produkt należy reklamować w sposób prosty, rzeczowy i przejrzysty – mówi Krzysztof Wojtas z Saldeo. – Duża konkurencja na rynku usług księgowych wymusza coraz to nowe promocje dla klientów, ale w tej chwili najbardziej ceniony jest profesjonalizm takiego biura i możliwość zaoferowania klientowi jakiejś wartości dodanej, na przykład prostej w obsłudze i przyjaznej aplikacji do komunikacji z biurem rachunkowym, która ułatwia prowadzenie firmy oraz codzienny przepływ dokumentów.
Reklama biura rachunkowego powinna zawierać dokładne informacje o zakresie usług, cenach, terminach realizacji zleceń, dogodnej lokalizacji oraz pozytywnych cechach odróżniających jednostkę od konkurencji.
Kryterium prostoty i rzeczowości powinno się odnosić również do hasła promującego firmę – najlepiej, by kładło ono nacisk na konkretną zaletę jednostki i główny atut biura.Ważny jest nie tylko rodzaj reklamy, ale też sposób jej zaprezentowania.
Podstawowe zasady to umieszczenie kluczowej informacji w optycznym punkcie centralnym (1/3 odległości od górnej krawędzi kartki) oraz wyróżnienie ogłoszenia spośród innych (np. białe litery na czarnym tle).
Strona internetowa – wirtualna wizytówka
O ile obecność na portalach branżowych to kryterium skutecznej reklamy biura rachunkowego, o tyle własna strona internetowa to wręcz podstawa jego istnienia. Strona taka powinna być zarówno wirtualną wizytówką firmy, jak i miejscem zamieszczania informacji.
Do strony powinny odsyłać ogłoszenia prasowe i internetowe oraz ulotki, gdyż to właśnie tam muszą się znajdować wszystkie informacje pominięte w pozostałych przekazach reklamowych. Także w tym przypadku obowiązuje zasada konkretu, rzeczowości i przejrzystości oraz – co istotne – aktualności.
Do niezbędnych informacji, które muszą znaleźć się na stronie, należą: opis firmy wraz z krótką historią jej działania i informacjami o pracownikach, oferta biura, cennik, dane kontaktowe wraz z adresem e-mail oraz mapka dojazdu. Warto zamieścić także linki do stron przydatnych dla klientów, np. urzędów skarbowych, gazet o tematyce ekonomicznej czy statystyk GUS-u.
Siła pozytywnych referencji
Zarówno treść reklam publikowanych w innych serwisach, jak i zawartość strony internetowej warto wzbogacić o referencje zadowolonych klientów. Ważnym czynnikiem, jaki kieruje wyborami konsumenckimi, jest bowiem informacyjny wpływ społeczny, polegający na postrzeganiu zachowań innych ludzi jako źródła cennych danych.
Z tego właśnie względu warto reklamować biuro rachunkowe jako miejsce, któremu zaufała już rzesza klientów. Na stronie internetowej warto zamieścić zakładkę z referencjami od kontrahentów, stale współpracujących z biurem. Dobrym pomysłem jest też poproszenie współpracujących firm o napisanie krótkiej notki, oceniającej dotychczasową współpracę.
Inne sposoby, jakimi warto reklamować biuro rachunkowe, są publikacje w prasie, dystrybucja ulotek reklamowych czy spotkania networkingowe. Nie należy ponadto zapominać o firmowym papierze, wizytówkach, czytelnym i widocznym szyldzie, porządku w pomieszczeniach biurowych oraz samochodzie firmowym z nazwą biura.
Wszystkie te elementy powinny sprawić, iż biuro będzie dobrze rozpoznawalne, a jego renoma wzrośnie. Podstawą reklamy biura rachunkowego jest jednak profesjonalna obsługa, która pozwala na wykorzystanie w promocji korzyści płynących z kontaktów z dotychczasowymi zleceniodawcami.
Fot. Getty Images