Na czym polegają kampanie RTB?

Real-Time Bidding (RTB) z przytupem wtargnęło na polski rynek reklamy internetowej na początku 2012 roku. Choć to nowa technologia, to jednak nie wiąże się ze wzrostem kosztów dla klienta. Wręcz przeciwnie.

Nowy biznes, nowy produkt, nowe wzywania. Przed tego typu zadaniami stają przedsiębiorcy będący na początku swojej drogi biznesowej. Planując działania promocyjne, przedsiębiorca styka się z reklamą internetową.

Dotychczas miał do wyboru tylko tradycyjny model displayowy, który zakłada zakup u wydawcy lub pośrednika określonej liczby wyświetleń lub klików za konkretną kwotę. W chwili obecnej, najbardziej popularny jest system RTB (Real- Time Bidding), czyli technologia umożliwiająca dotarcie przekazu reklamowego do użytkownika, który jest faktycznie zainteresowany konkretnym przekazem reklamowym.

Platformy RTB, posiadają informacje o użytkownikach internetu, dzięki czemu mogą precyzyjnie określić odbiorcę danej treści reklamowej. W tym modelu istotne stało się dotarcie do właściwego odbiorcy z precyzyjnym przekazem.

– Reklamodawcy korzystający z naszego systemu zyskują możliwość „odnalezienia” swoich grup docelowych – wyjaśnia Marta Lech-Maciejewska z iBillboard.

– Jest to szczególnie istotne w obecnych czasach , gdzie jesteśmy świadkami coraz większej fragmentaryzacji audytorium. Równie ważne są inne korzyści płynące z tego modelu sprzedaży, m.in. możliwość szybkiego zakupu powierzchni, wglądu we wszystkie elementy kampanii, czy wreszcie ustalania na bieżąco ceny, jaką reklamodawca jest skłonny zapłacić za dotarcie do odbiorcy – dodaje Lech-Maciejewska.

Technolgia RTB skierowana jest zarówno do wielkich, jak i do drobnych graczy na polskim rynku. Jej zastosowanie nie wymaga wysokich budżetów, czy jak by się mogło wydawać, dużej „odwiedzalności” posiadanej strony www.

Przykładem na realizację kampanii z wykorzystaniem platformy iBillboard jest kampania reklamowa Euro-Tax, czyli firmy zajmującej się doradztwem w zakresie zwrotu podatku płaconego przez osoby legalnie pracujące za granicą.

Dzięki optymalizacji kampanii reklamowej udało się dotrzeć do grupy ściśle zainteresowanej produktem Euro-Tax. Świadczy o tym m.in. wysoki CTR (stosunek wyświetleń reklamy do kliknięć w nią – przyp. red.) poszczególnych kreacji jak i całej kampanii, a co za tym idzie także wysoki zwrot z inwestycji (ROI). Średni CTR wyniósł 0,34 proc.

– Dzięki zastosowanym rozwiązaniom automatyzacja marketingu internetowego zapewniła i dostarczyła informacje potrzebne do tworzenia ukierunkowanych i spersonalizowanych kampanii reklamowych w stosunkowo krótkim czasie – komentuje Krzysztof Szczęsny, marketing specialist Euro-Tax.pl S.A.

– Pomogła nam efektywnie planować, przeprowadzać i analizować kampanie, ponieważ większość istotnych informacji marketingowych mamy na wyciągnięcie ręki. Dużą zaletą w automatyzacji jest identyfikacja skutecznych kreacji reklamowych (jej form oraz komunikatów), skutecznych stron docelowych oraz skutecznych placementów na tych stronach – dodaje Szczęsny.

Aby skorzystać z technologii RTB oferowanej przez iBillboard, wystarczy skontaktować się z działem sprzedaży oraz uzyskać dostęp do platformy. Następnie każdy może samodzielnie, bez konieczności posiadania szczegółowych umiejętności, zaplanować i zrealizować kampanię promocyjną swojej firmy.

Fot. Getty Images