Google Plus – także jako narzędzie dla firm

Serwis społecznościowy Google+ firmom i zwykłym użytkownikom oferuje ciekawe narzędzia i możliwości, których nie znajdziemy u konkurencji.

To nie tylko skuteczny kanał komunikacji marketingowej dla firm, ale także praktyczna i funkcjonalna platforma do utrzymywania kontaktów z naszymi znajomymi. Wydaje się także, że z racji pokrewieństwa z wyszukiwarką Google, serwis Google Plus będzie pierwszym serwisem, w którym aktywność firm i marek będzie się istotnie przekładała na pozycję strony firmowej w wynikach wyszukiwania. Co prawda, serwis doceniają już największe firmy i marki na świecie, jednak nadal czeka on na masowe odkrycie.

Google Plus a konkurencja

Na tle konkurencji, pod względem liczby użytkowników serwis Google Plus nie wygląda imponująco. Obecnie to 500 mln użytkowników, z czego tylko 100 mln jest aktywnych (odwiedza profile regularnie).

Z liderem – Facebookiem, nie może się równać, a podobną liczbą użytkowników może się już poszczycić co najmniej kilka serwisów (Twitter, Pinterest, Linkedln). Jednakże nie liczba użytkowników decyduje o wyjątkowości Google Plus.

Charakter serwisu sprawia, że jest to doskonały kanał komunikacji marketingowej. Bazując na statystykach można stwierdzić, że większość użytkowników stanowią specjaliści w swoich dziedzinach. Przez to aktywność internautów w serwisie jest bardzo merytoryczna.

Eksperci wskazują, że na portalu Google panuje atmosfera sprzyjająca racjonalnemu dialogowi między firmami a klientami. Komentarze nie odwołują się głównie do emocji. Sam serwis jest doceniany za przejrzysty design (po zmianie na początku 2013 wygląda jeszcze atrakcyjniej) i dość ostrożne podejście do reklam.

Według amerykańskiego indeksu ACSI, który bada zadowolenie użytkowników w różnych dziedzinach gospodarki, wśród serwisów społecznościowych to Google Plus może pochwalić się najlepszym wynikiem. Google Plus wyprzedziło nie tylko Facebooka (9. pozycja), ale także takie tuzy internetowe, jak Wikipedia, You Tube, Pinterest czy Twitter.

Charakter serwisu oraz liczne narzędzia i udogodnienia sprawiają, że w Google Plus swoje profile mają już największe firmy na świecie. Według ostatnich danych (listopad 2012) najmocniejszymi firmami w Google Plus są: Ferrari (2,4 mln zwolenników), H&M, Burberry, BMW, Gucci.

W Google Plus swoje profile mają także najbardziej znaczący na świecie politycy, sportowcy oraz przedstawiciele branży rozrywkowej. Trudno się dziwić, skoro serwis firmom, politykom, gwiazdom, ale także zwykłym użytkownikom daje możliwości, których trudno szukać u konkurencji. Oto najważniejsze z nich.

Hangouts on Air – platforma konferencyjna

Narzędzie Hangouts on Air to możliwość prowadzenia konferencji, nie tylko firm z klientami, ale także pracowników z szefem.

Hangouts on Air idealnie nadaje się do tworzenia poradników dla konsumentów, realizowania akcji promocyjnych i konkursów (dyskusja liderów w firmie Toyota) oraz prezentowania obszarów zastosowań nowych produktów i usług (pomoc techniczna i poradniki Google).

Ponadto Hangouts on Air umożliwia transmitowanie zebrań na żywo, na kanale YouTube. Spotkanie transmitowane na YouTube będzie miało swój unikalny adres, dzięki czemu można je łatwo promować poprzez:
– linki sponsorowane
– reklamy w sieci reklamowej Google
– reklamy video i akcje PR
– informacje w kampaniach offline (w reklamie telewizyjnej czy prasowej).

Niedawno Google Plus wprowadził wiele udoskonaleń w tej platformie. Mają one ułatwić prowadzenie konferencji przy niskiej przepustowości sieci internetowej. Można m.in. ograniczyć się tylko do transmisji audio.

Kręgi Google Plus – sam wyznaczasz obszar komunikacji

Kręgi to narzędzie do grupowania kontaktów ze względu na wspólne cechy: rodzina, współpracownicy, klienci, dalsi znajomi. Kręgi pozwalają przekazywać informacje do wybranej grupy. Kręgi to doskonałe narzędzie marketingowe. Dzięki nim możemy kierować komunikaty reklamowe do różnych grup klientów.

Google Plus Wydarzenia

Ta funkcja pozwala planować, organizować i promować różnego rodzaju wydarzenia. Można przesyłać zaproszenia wytypowanym osobom, z możliwością potwierdzenia obecności. Ponadto, dzięki tej platformie możemy udostępniać uczestnikom spotkań wszelkiego rodzaju materiały z tych wydarzeń.