Jak e-marketing postawi Twoją firmę na nogi?

W dobie cyfryzacji i Internetu, każdy przedsiębiorca z pewnością wie, że bez e-marketingu ani rusz. Niżej przedstawiamy cztery rozwiązania, dzięki którym wprowadzisz swoją firmę w sferę internetowego marketingu.

„Nie ma Cię w internecie? Nie istniejesz!”. Jeszcze niedawno taką reakcję można było usłyszeć od każdego, kto dowiedział się, że Twoja firma nie posiada strony internetowej. Dziś nie jest już tajemnicą, że samo zamieszczenie strony w sieci nie wystarczy. Internet stał się jednym z najlepszych sposobów, aby rozpowszechniać informacje na temat Twojej działalności w ekonomiczny i skuteczny sposób.

Oto kilka praktycznych strategii e-marketingowych, które warto opanować:

1. Dobra strona internetowa.

Strona internetowa, to nie tylko Twoja wizytówka, ale także najpotężniejsze narzędzie marketingowe dla Twojej firmy. Nieestetyczna lub źle zaprojektowana może skutecznie przeszkodzić w dotarciu do grupy docelowej lub w spełnieniu celów biznesowych, co w perspektywie może przyczynić się do obniżenia dochodów.

Zastanów się, czy Twoja strona jest intuicyjna i dobrze zaprojektowana? Czy treści są jasno sformułowane a galeria zdjęć zachęca do zakupu Twojego produktu? Jeżeli jest Ci ciężko ocenić własny serwis, to warto rozważyć wynajęcie agencji, która pomoże Ci skutecznie zagospodarować Twoją firmową wirtualną przestrzeń.

2. Inteligentne SEO.

Jak sprawić, żeby Twoja firma była na szczycie wyników wyszukiwania w przeglądarkach internetowych? Niestety optymalizowanie strony internetowej i aktualizowanie treści nie zawsze są priorytetem, w przypadku działań e-marketingowych a wielu przedsiębiorców uważa, że pozycjonowanie wymaga skomplikowanej wiedzy z dziedziny programowania oraz informatyki. Natomiast w rzeczywistości takie działania sprowadzają się do znalezienia odpowiednich narzędzi, zrozumieniu słów kluczowych, zmianę strony lub struktury bloga oraz regularnego tworzenia tekstów.

Jeśli publikujesz treści i jesteś ekspertem w swojej dziedzinie na pewno zainteresuje Cię ostatnia aktualizacja algorytmu Google. Dzięki tej modernizacji autorzy treści mogą budować swoją pozycję na podstawie tego, co  zamieszczają w sieci. Algorytm, na podstawie popularności wpisów, jest w stanie określić Twoją wiedzę na dane tematy, i odpowiednio pozycjonować treści i osoby, które je zamieszczają. Sprawdź jak działa Google Authorship, żeby wzmocnić pozycję Twojej firmy  w wyszukiwarkach.

3. Wyróżniający się e-mail marketing.

Zastanawiasz się, jak dotrzeć do klientów mając napięty budżet? E-mail marketing może Ci pomóc w zatrzymaniu klientów przy sobie. Należy jednak pamiętać, aby nie zasypywać klientów niechcianą pocztą  zwłaszcza, gdy e-maile pochodzą od firmy, której ufają (i to Twojej firmy!).

Twórz mailing do obecnych lub potencjalnych klientów w taki sposób, aby był zwięzły i mieścił wyłącznie niezbędne treści, którymi klient mógłby się zainteresować. Postaraj się również, aby stworzona kreacja była dostępna na urządzenia mobilne oraz, żeby odbiorca mógł łatwo podzielić się nią w wybranych social mediach.

4. Jesteś w social mediach?

Media społecznościwe są świetnym narzędziem używanym w dotarciu do grupy docelowej i angażowaniu uwagi konsumenta. Zastanów się, czy wystarczająco wykorzystujesz ich potencjał? Czy wiesz, że ponad 70% konsumentów woli kupić produkt po zapoznaniu firmy w social mediach? Zbuduj swoją obecność w grupach LinkedIn, użyj reklamy na Facebooku lub zaplanuj kampanię video na YouTube i wykorzystaj w pełni potencjał mediów społecznościowych.