Podejmując promocję swojej firmy w sieci, można zdecydować się na pozycjonowanie strony www, kampanię linków sponsorowanych lub wybrać obie formy reklamy.
Linki sponsorowane to forma reklamy skierowana do osób poszukujących informacji związanych z ofertą firmy. Wyświetla się ona nad wynikami wyszukiwania lub obok nich.
Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie tej formy promocji z pozycjonowaniem strony www. Jeżeli, np. ze względu na koszty, przedsiębiorca musi wybrać tylko jedną z tych metod, powinien zastanowić się czy chce uzyskać efekty „od zaraz”, czy woli poczekać na nie dłużej. Warto też, aby zaplanował ilość środków, które zamierza przeznaczyć na ten cel.
Szybka promocja
Kampania przeprowadzona w Google AdWords (linki sponsorowane) jest bardziej skuteczna od pozycjonowania w przypadku prowadzenia szybkich działań w internecie i uzyskania natychmiastowych efektów. Dlaczego tak się dzieje?
– W przypadku AdWords promocja firmy rozpoczyna się wraz z dniem uruchomienia kampanii, natomiast pozycjonowanie przynosi pożądane rezultaty w znacznie dłuższej perspektywie czasu – wyjaśnia Łukasz Górski, starszy specjalista ds. reklamy internetowej w firmie Procreate.
– Kampania linków sponsorowanych jest więc korzystniejsza z punktu widzenia przedsiębiorcy, który dopiero rozpoczął działalność bądź też nie dysponuje dużym budżetem na ten cel – dodaje.
Decydując się na przeprowadzenie kampanii reklamowej, wystarczy utworzyć konto w specjalnym systemie, tj. Google AdWords. Można zrobić to samodzielnie, jednak można też skorzystać z porad specjalistów, którzy pomogą dobrać określone słowa kluczowe do danej branży, w której funkcjonuje firma.
– Na kampanię linków sponsorowanych powinny zwrócić szczególną uwagę przedsiębiorstwa usługowe, ponieważ ścisłe doprecyzowanie słów kluczowych w tzw. grupach reklamowych pozwala w ich wypadku na dotarcie do szerokiego grona klientów – twierdzi Górski.