Internet oferuje niezrównane możliwości tym, którzy nie boją się wykorzystać nowych technologii do zdobycia przewagi. Jednak internetowy biznes na skalę globalną to coś więcej niż własna strona internetowa i adres e-mail.
Nawet produkt o globalnym potencjale będzie różnie odbierany w innych zakątkach świata.
Podstawą jest solidne badanie rynku, które pomoże w wyborze najbardziej intratnych obszarów. Najbardziej uniwersalne produkty lub usługi lepiej sprzedają się na kilku mniejszych rynkach, ponieważ dzięki tej segmentacji kampanie marketingowe mogą nadal w odpowiedni sposób skupiać się na odbiorcy docelowym.
Segmentacja rynku także znacznie ułatwia kwestię lokalizacji strony internetowej. Jednym z najlepszych narzędzi służących do identyfikacji zwrotów kluczowych i nisz na rynku międzynarodowym jest aplikacja Google „Narzędzie analizy rynków”.
Dostosowanie strony internetowej do odbiorców lokalnych jest koniecznością na rynku międzynarodowym. Język angielski jest co prawda najbardziej rozpowszechnionym językiem w sieci, jednak wciąż reprezentuje zaledwie połowę całej komunikacji online.
Ponadto badania dowodzą, że klienci władający wieloma językami są bardziej ufni w stosunku do treści przedstawionych w ich języku ojczystym – zwłaszcza tam, gdzie chodzi o wydawanie pieniędzy.
UWAGA! Strona internetowa wyłącznie w jednym języku, nawet jeżeli jest to angielski, znacznie ogranicza liczbę potencjalnych klientów.
W zależności od liczby rynków docelowych i realistycznych oczekiwań firmy co do obrotów na tych rynkach, lokalizacji strony można dokonać na kilka sposobów. Być może wystarczy po prostu założenie kilku ogólnych stron w różnych językach, bądź też dodanie opcji wyboru języka w menu nawigacji.
Pełne ulokalnienie strony na pewno będzie bardziej kosztowne i czasochłonne. Będzie za wiązało się z wykupieniem nowej domeny krajowej, co jeszcze bardziej pogłębi efekt powiązania z danym miejscem i zwiększy zaufanie potencjalnych klientów.
Co więcej, element umiejscowienia ma duże znaczenie w wyszukiwarkach internetowych. Na przykład Google pozycjonuje miejscowe strony wyżej w wynikach wyszukiwania.