Pokaż język całemu światu

Internet oferuje niezrównane możliwości tym, którzy nie boją się wykorzystać nowych technologii do zdobycia przewagi. Jednak internetowy biznes na skalę globalną to coś więcej niż własna strona internetowa i adres e-mail.

Nawet produkt o globalnym potencjale będzie różnie odbierany w innych zakątkach świata.

Podstawą jest solidne badanie rynku, które pomoże w wyborze najbardziej intratnych obszarów. Najbardziej uniwersalne produkty lub usługi lepiej sprzedają się na kilku mniejszych rynkach, ponieważ dzięki tej segmentacji kampanie marketingowe mogą nadal w odpowiedni sposób skupiać się na odbiorcy docelowym.

Segmentacja rynku także znacznie ułatwia kwestię lokalizacji strony internetowej. Jednym z najlepszych narzędzi służących do identyfikacji zwrotów kluczowych i nisz na rynku międzynarodowym jest aplikacja Google „Narzędzie analizy rynków”.

Dostosowanie strony internetowej do odbiorców lokalnych jest koniecznością na rynku międzynarodowym. Język angielski jest co prawda najbardziej rozpowszechnionym językiem w sieci, jednak wciąż reprezentuje zaledwie połowę całej komunikacji online.

Ponadto badania dowodzą, że klienci władający wieloma językami są bardziej ufni w stosunku do treści przedstawionych w ich języku ojczystym – zwłaszcza tam, gdzie chodzi o wydawanie pieniędzy.

UWAGA! Strona internetowa wyłącznie w jednym języku, nawet jeżeli jest to angielski, znacznie ogranicza liczbę potencjalnych klientów.

W zależności od liczby rynków docelowych i realistycznych oczekiwań firmy co do obrotów na tych rynkach, lokalizacji strony można dokonać na kilka sposobów. Być może wystarczy po prostu założenie kilku ogólnych stron w różnych językach, bądź też dodanie opcji wyboru języka w menu nawigacji.

Pełne ulokalnienie strony na pewno będzie bardziej kosztowne i czasochłonne. Będzie za wiązało się z wykupieniem nowej domeny krajowej, co jeszcze bardziej pogłębi efekt powiązania z danym miejscem i zwiększy zaufanie potencjalnych klientów.

Co więcej, element umiejscowienia ma duże znaczenie w wyszukiwarkach internetowych. Na przykład Google pozycjonuje miejscowe strony wyżej w wynikach wyszukiwania.