Chcesz, by Twój sklep internetowy był atrakcyjny dla klientów? Pomyśl nie tylko o dobrych produktach w niskich cenach, ale również o funkcjonalności strony i dodatkowych usługach.
W dobie silnej konkurencji nie tylko ceny wpływają na wybory klientów. Internauci coraz bardziej się spieszą i w związku z tym chcą jak najszybciej zdobyć potrzebne informacje. Jeśli nie znajdą ich w ciągu kilku-, kilkunastu sekund, szybko z Twojego sklepu uciekną.
Funkcjonalność
Twój sklep powinien mieć zachęcającą i przejrzystą grafikę. Nie należy przy tym epatować bijącymi w oczy jaskrawymi kolorami; wygląd może być skromny, ale schludny.
Layout ma pomagać w zakupach. Poruszanie się po sklepie powinno być intuicyjne. Klient będzie chciał szybko dotrzeć do poszukiwanych przedmiotów, dlatego znacznym ułatwieniem będzie dla niego wyszukiwarka oraz filtr umożliwiający przeszukiwanie sklepu wg podanych parametrów (np. wyszukiwanie produktów w określonej cenie, określonej marki, czy nawet w określonym kolorze).
Gdy klient odnajdzie np. poszukiwany model drukarki, będzie chciał uzyskać o nim wyczerpujące informacje. Suche parametry techniczne powinny zostać wzbogacone o zrozumiały opis i wyraźne zdjęcia z możliwością ich powiększenia.
Świetnie, jeśli w sklepie istnieje możliwość bezpośredniego porównywania kilku wybranych produktów. Klient doceni także informację na temat dostępności danego przedmiotu, a jeśli nie ma go w magazynie, o czasie oczekiwania na jego sprowadzenie.
Prawda, że jeśli od razu przy produkcie zamieścisz informację, że aktualnie nie posiadasz danego modelu, klient może zrobić zakupy gdzie indziej. Ale faktem jest też to, że jeśli zamówi towar u Ciebie i dopiero wtedy dowie się, że danej rzeczy nie ma w sklepie, jego irytacja będzie większa. A wtedy może unikać Twojego sklepu także w przyszłości.