Coś musi wyróżniać Twoją firmę spośród innych. Jeśli chcesz zdobyć kawałek rynku dla siebie, najpierw powinieneś ustalić, na który kawałek tego tortu masz ochotę.
Błędem popełnianych przez wielu przedsiębiorców jest zbyt szerokie określanie grupy docelowej dla swoich produktów i usług. Małe (a czasem i większe) firmy tak bardzo boją się, by nie zniechęcić do siebie żadnego potencjalnego odbiorcy, że w efekcie tworzą ofertę maksymalnie uniwersalną.
Od dawna jednak wiadomo, że co jest dla każdego, jest dla nikogo. Nijakość to najprostszy sposób, by wypaść z rynku, zanim jeszcze poważnie się na nim zaistnieje.
Przede wszystkim ustal, co możesz zaoferować klientom.
Jeśli produkujesz odkurzacze, pomyśl, co może odróżniać Twoje urządzenia od tych, które proponują konkurenci. Czy będzie to przewaga technologiczna, dłuższa gwarancja, a może bogatsza paleta kolorów?
UWAGA! W zależności od tego, co masz do zaoferowania, inny będzie Twój „target”, czyli grupa docelowa.
Dłuższą gwarancją i prostotą obsługi przekonasz do siebie starszych klientów, którym zależy na kupnie produktów, które nie będą sprawiały problemów podczas użytkowania i mogącym służyć przez wiele lat. Jeśli natomiast skojarzysz swoje odkurzacze z bogatą paletą kolorów i niezwykłym designem, masz szanse pozyskać ludzi młodych.