Jak mądrze zarządzać czasem?

Podobno ciężka praca popłaca, ale po pracować ponad siły skoro wystarczy dobra organizacja? Drobne zmiany w sposobie pracy sprawią, że zaczniesz efektywnie realizować zadania co z pewnością przyniesie korzyści dla Ciebie i Twojej firmy.

Jeśli Twój dzień zacznie się późni, z pewnością zakończy się równie późno. Zrealizuj najważniejsze zadanie jeszcze przed 9:00 rano. Jeśli zaczniesz dzień od uporania się z najtrudniejszym zadaniem Twój praca nabierze tempa.

Policz uczciwie ile godzin tracisz na niewartościowe sprawy. Tzw „junky hours” to przyjemność na krótką metę, która w rezultacie sprawia, że zdecydowanie dłużej wykonujesz zadania. Godziny uciekają zazwyczaj podczas sprawdzanie poczty, przeszukiwaniu Internetu oraz chodzeniu na mało ważne spotkania. Musisz jasno określić, kiedy Twoja praca rzeczywiście jest istotna i przynosi korzyści, a kiedy zwyczajnie tracisz czas na coś, co nie ma wpływu na przyszłość Twojej firmy. Każdy ma swoje „junky hours” jednak ważne jest, żeby zmarnowane godziny przekształcić na pracę, która ma większą wartość dla Ciebie i Twojej firmy.

Zrób listę zadań w wersji rozszerzonej. Spróbuj sporządzić listę rzeczy do zrobienia z podziałem na pola (większe i mniejsze) w które wpiszesz swoje zadania. Im większe pole tym ważniejsze zadanie. Następnie w pierwszej kolejności skup się na wykonywaniu zadań z największych pól. Takie działanie pozwoli skupić się na tym, co naprawdę się liczy. Przekonaj się jak będzie wyglądał Twój dzień, kiedy zadania z największych pól znikną jako pierwsze.

Zmiana przyzwyczajeń i schematu pracy wymaga czasu. Przeanalizuj swój dzień i zastanów się co możesz poprawić, aby być bardziej produktywnym. Innymi słowy, najpierw musisz zdecydować, co chcesz zmienić i jak chcesz chcesz to zrobić, zanim zaczniesz wprowadzisz zmiany na stałe. Na przykład, jeśli chcesz, wstawać o godzinę wcześniej, oprócz tego, że ustawisz alarm na wcześniejszą godzinę, musisz wcześniej pójść spać, aby się wyspać.

Poświęć czas na udoskonalanie umiejętności, a w przyszłości zaoszczędzisz dużo czasu! Nawet niewielkie braki mogą szkodzić Twojej skuteczności. Pracuj nad swoimi słabymi stronami, aby zmaksymalizować swoją produktywność w pracy.

Wielozadaniowość wbrew pozorom nie pomoże ci zwiększyć produktywności w pracy. Skupienie się na jednej rzeczy na raz sprawi, że szybciej i efektywniej zrealizujesz wszystkie zadania. W trakcie pracy wyłącz Facebooka, nie sprawdzaj emaili i nie wykonuj niepotrzebnych telefonów.

Wprowadź zmiany już teraz i przekonaj się, że możesz wykonywać zadania szybciej i lepiej!