Do znajomości możesz też podejść od drugiej strony. Gdy szukasz pomysłu na biznes, zastanów się kogo znasz.
Czy w Twojej komórce lub notatniku masz kontakty do osób związanych z określoną branżą? Czy są to osoby, których mógłby dotyczyć Twój nowy biznes? Czy ich wiedza lub ich znajomości mogłyby być kapitałem dla Twojej firmy?
UWAGA! Tworzenie sieci kontaktów biznesowych zawsze opiera się na pewnego rodzaju barterze. Jeśli chcesz coś dostać, Ty sam również powinieneś mieć coś do zaoferowania.
Bez względu na to jak obszerna lub jak skromna jest Twoja baza kontaktów, możesz ją rozszerzać uczestnicząc w branżowych spotkaniach, targach, konkursach, szkoleniach czy konferencjach.
Spróbuj być aktywnym w dziedzinie, w której chcesz działać, poznawaj nowych ludzi i nie obawiaj się prosić o pomoc, wsparcie lub rekomendację, gdy widzisz, że może się to opłacić.
Dobrze, jeśli będziesz aktywny także w internecie (np. na forach i w portalach społecznościowych), chociaż spotkania zawiązane w sieci powinny być potem rozwijane także w realu. Autentyczne spotkania, oparte na sympatii i pozytywnych emocjach zawsze są uważane za ważniejsze od tych wirtualnych.
Dbając o nawiązywanie nowych oraz utrzymywanie starych znajomości, szybko znajdziesz dla siebie odpowiednie miejsce w biznesie. Im więcej będziesz miał cennych kontaktów, tym większa będzie Twoja ranga w określonym środowisku. A gdy zdobędziesz już wysoką pozycję, wówczas to inni będą zabiegali o to, by Cię poznać i robić z Tobą interesy.
MP
fot. Getty Images