Jak być dobrym szefem?

W dzisiejszym świecie biznesu, skuteczny szef oceniany jest przez pryzmat działania zespołu, którym zarządza. Jeśli zespół nie odzwierciedla wizji, którą chcesz przedstawić, nadszedł czas, aby popracować nad stylem zarządzania.

Oto 8 wskazówek, które pomogą ci stać się lepszym szefem:

1. Dostosuj styl zarządzania. Tak jak każdy kierownik ma inny styl zarządzania, tak każdy pracownik wymaga indywidualnego podejścia do tej kwestii. Zmiana stylu pracy, za każdym razem, gdy wchodzisz w interakcję z innym pracownikiem może wydawać się trudna. Pamiętaj, że jest to kluczowy czynniki motywacyjny, który pomoże ci zmaksymalizować wydajność każdego członka zespołu.

2. Słuchaj. Skuteczny szef potrafi słuchać swoich pracowników. Pokaż, że mogą na Ciebie liczyć w każdej sytuacji.

3. Dawaj przykład. Upewnij się, że działasz w ten sam sposób, jakiego oczekujesz od swojego zespołu.

4. Nie faworyzuj. Całkiem naturalne jest, że ludzie, którzy ze sobą pracują, nawiązują przyjaźnie. Miej na uwadze fakt, że gdy nawiążesz z innym pracownikiem bliższe relacje, reszta może uważać, że faworyzujesz daną osobę. Traktuj wszystkich swoich pracowników równo i ogranicz liczbę relacji osobistych.

5. Ucz się. Dobry szef chce nieustannie rozwijać swoje umiejętności. Czytaj książki, blogi i uczestnicz w konferencjach i warsztatach, aby poszerzać swoją wiedzę. Zarządzanie jest wyuczoną umiejętnością.

6. Pomagaj rozwijać się innym. Inspiruj, motywuj i nagradzaj.

7. Zatrudniaj ludzi mądrzejszych od ciebie. Nie pozwól, aby próżność stanęła ci na drodze. Zatrudniaj inteligentnych ludzi, którzy wykonają pracę powyżej oczekiwań. W towarzystwie inteligentnych ludzi stawiasz sobie wyżej poprzeczkę, dzięki czemu się rozwijasz.

8. Bądź dostępny. Szefowie, którzy ukrywają się za zamkniętymi drzwiami nie mają możliwości interakcji z zespołem i poczucia klimatu panującego w firmie. Nie bądź jednym z nich. Spędzaj czas z pracownikami każdego dnia. Dzięki czemu będziesz wiedział co się dzieje w firmie i uda ci się uniknąć potencjalnych problemów.