Wybór miejsca, w którym będziesz prowadził działalność gospodarczą to wcale nie błaha sprawa. Od lokalu i jego lokalizacji mogą zależeć Twoje zyski.
Aby wybrać najwłaściwsze miejsce na biuro lub sklep, warto wziąć pod uwagę kilka aspektów. W zależności od tego, jaką działalność prowadzi Twoja firma, inny lokal będzie odpowiedni.
Położenie
Przede wszystkim powinieneś zdecydować czy chcesz umiejscowić swoją firmę w centrum miasta, na jej obrzeżu, czy może poza miastem.
O ile zakład produkcyjny może być zlokalizowany na peryferiach, co zapewni niższy czynsz i łatwiejszy dostęp ciężarówek, o tyle sklep powinien być tam, gdzie mieszkają, pracują lub często robią zakupy potencjalni klienci.
Apteka obok przychodni zdrowia, kwiaciarnia przy kościele, butik z bielizną w pasażu handlowym – to powinno się sprawdzić.
W przypadku biura, w którym spotykasz się z klientami biznesowymi, siedziba firmy może znajdować się poza centrum, ale dojazd do niej powinien być wygodny.
Otoczenie
Warto zwrócić uwagę nie tylko na samą siedzibę sklepu lub biura, ale także na otoczenie. Czy obok budynku są miejsca parkingowe? Czym zajmują się sąsiednie firmy? Ekskluzywny salon jubilerski na ulicy słynącej z sex-shopów i sklepów monopolowych może się nie przyjąć… Podobnie jak tani sklep monopolowy w pasażu z drogą odzieżą.
Dostęp
Jeśli zakładasz sklep, klient powinien dostać się do niego w jak najłatwiejszy sposób. Najlepiej, jeśli można wejść do niego wprost z ulicy (lub z głównej alejki w galerii handlowej). Jeśli trzeba wejść po schodkach albo kluczyć zanim znajdzie się wejście, wielu klientów to zniechęci.