Czy nie boisz się, że internauci mogą nie mieć odwagi kupować przez internet butów? Na odległość nie da się ich przecież przymierzyć…
Badania wykazują, że Polacy nie boją się już kupować przez internet, a odzież należy do najchętniej kupowanych przez nas produktów w sieci. Liczby te stale rosną. Internauci coraz chętniej dokonują zakupów bez wychodzenia z domu a sklepy internetowe robią wszystko, aby im to maksymalnie ułatwić.
ShoesDay.pl indywidualnie mierzy wkładki każdego wystawionego do sprzedaży modelu buta. Oprócz dostępnej dla klienta tabeli rozmiarów poszczególnych butów, podpowiadamy również, jak dobrać ten rozmiar odpowiednio dla siebie.
Co się dzieje, jeśli zakupione buty nie pasują?
Gdy tylko otrzymamy informację od klientki o źle dobranym rozmiarze – o ile tylko posiadamy odpowiedni na magazynie – jest wycofywany ze sprzedaży i rezerwowany na wymianę dla niej. Jeśli pożądanego rozmiaru już nie ma, możliwie szybko zwracane są pieniądze. Zwykle już następnego dnia. Dajemy klientom również możliwość wymiany na inny model. Jak widzisz, jesteśmy bardzo elastyczni.
W jaki sposób sklep będzie się rozwijał?
Na początek chcemy poszerzyć grono klientów i fanów ShoesDay.pl. Kiedy cele sprzedażowe będą realizowane na odpowiednim poziomie, będziemy myśleli o poszerzeniu oferty o inne produkty – o jakie, na tę chwilę nie mogę zdradzić 🙂 .
Jakie koszty trzeba uwzględnić otwierając sklep tego typu?
Trzeba liczyć się z dużymi kosztami – rzędu od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych. Największe koszty w przypadku takiego sklepu generuje zaopatrzenie magazynów oraz reklama, bez której sklep nie ma prawa bytu.
Co okazało się najtrudniejsze podczas uruchamiania ShoesDay?
Hmm… Mam wrażenie, że najtrudniejsze dopiero przed nami. Do tej pory radziliśmy sobie ze wszystkimi napotkanymi problemami bez większych trudności. Dopóki nad marką ShoesDay.pl czuwa zespół profesjonalistów, mam nadzieję, że tak pozostanie.
Może za jakiś czas wrócimy do tej rozmowy i z perspektywy czasu będę mogła powiedzieć Ci coś więcej.
Dziękuję za rozmowę.