Najdroższe będzie przygotowanie sklepu „szytego na miarę”, zupełnie od podstaw, specjalnie dla konkretnego klienta. Takie rozwiązanie może okazać się najlepsze, ale pod warunkiem, że dysponujesz budżetem na poziomie od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Wybierając system odpowiedni dla Twojego sklepu, szczególnie powinieneś zwrócić uwagę na możliwości:
– modyfikowania wyglądu strony (w tym rozmieszczenia modułów)
– dołączenia różnych kanałów płatności
– integracji z porównywarkami cenowymi
– integracji z oprogramowaniem magazynowo-księgowym
– dostosowania sklepu do rozdzielczości w różnych przeglądarkach (w tym w urządzeniach mobilnych!).
Zanim dokonasz ostatecznego wyboru, zapoznaj się z wersjami demo poszczególnych programów.
Jak zadbasz o funkcjonalność?
System to jedno, ale jego pełne wykorzystanie to drugie. Silna konkurencja powoduje, że dziś klienta bardzo trudno przyciągnąć do sklepu, a gdy już się pojawi, bardzo łatwo go stracić. Dlatego zrób, co tylko możesz, aby osoba, która już odnalazła Twój sklep, nie opuściła go zbyt szybko.
Weź pod uwagę:
– estetyczną, ale niekrzykliwą grafikę
– kompletne i wartościowe merytorycznie informacje o produktach
– przystępny język opisów
– aktualizowane w czasie rzeczywistym informacje o dostępności towaru
– wysokiej jakości zdjęcia
– intuicyjną obsługę sklepu po stronie klienta
– zrozumiały podział kategorii (wg grup produktów, a nie wg marek!)
– udostępnienie możliwości robienia szybkich zakupów bez logowania
– łatwo dostępne informacje o kosztach dostawy oraz o procedurach reklamacyjnych
– wyeksponowane dane kontaktowe.
– Numer telefonu do sklepu, adres e-mail, umożliwienie kontaktu w formie czata… Tego typu rozwiązań nigdy nie jest za dużo – przekonuje Marcin Pietraszek. – Klient powinien odnosić wrażenie, że po drugiej stronie znajduje się osoba, która chętnie i szybko udzieli mu potrzebnych informacji. Wysoki poziom obsługi to szansa na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej bez dużych kosztów.
Jak dotrzesz z informacją do klientów?
Sprawa nie kończy się jednak na stworzeniu wygodnego, funkcjonalnego sklepu z doskonałą obsługą i ciekawymi produktami w atrakcyjnych cenach. Trzeba jeszcze coś zrobić, aby klient dowiedział się o jego istnieniu!
– Dziś podstawą w promocji e-sklepów jest reklama w wyszukiwarkach. Aby jednak ta promocja była jak najbardziej efektywna, warto postarać się, by wyświetlała się według wąsko sprecyzowanych słów kluczowych – uważa ekspert Bizrun.pl. – Kliknięcia w hasła „sklep” lub „sklep optyczny” będą bardzo kosztowne w Google AdWords. Ale już fraza „okulary przeciwsłoneczne Chanell” pozwoli trafić bezpośrednio do osób zainteresowanych tym właśnie produktem – dodaje.
Poza płatnymi linkami w Google, warto zadbać także o odpowiednie wypozycjonowanie sklepu, tak, by pokazywał się również na liście bezpłatnych wyników wyszukiwania. Dobrze jest także być aktywnym (najlepiej w formie płatnej i bezpłatnej jednocześnie) na Facebooku.
Skuteczny może być także marketing szeptany. Warto wspomnieć na forach związanych z kategoriami produktów, które sprzedajesz, o tym, że pojawił się nowy sklep z interesującą ofertą. Nie unikaj również mediów. Jeśli będziesz mógł zaistnieć w nich jako znawca branży, którą reprezentujesz, nie rezygnuj z takiej możliwości.
Powyższy tekst można wykorzystywać bezpłatnie na zasadach informacji prasowej pod warunkiem podania źródła.
Fot. Getty Images