Młodym, przyszłym przedsiębiorcom brakuje wiedzy i pieniędzy, które pozwoliłyby im zacząć pracę na swoim. Do założenia własnej firmy zachęcać ma konkurs skierowany do osób w wieku 18-29 lat, organizowany w ramach Narodowego Programu Przedsiębiorczości.
Punkt ciężkości Narodowego Programu Przedsiębiorczości został położony na działania edukacyjne oraz aktywności angażujące młodych przedsiębiorców do uczestniczenia w kampanii. Od 19 listopada do 14 grudnia br. na stronie internetowej www.parp.gov.pl/npp zostanie przeprowadzony test z przedsiębiorczości.
W teście znajdą się pytania otwarte oraz zamknięte, a jego poprawne wypełnienie będzie kwalifikowało do dalszego etapu konkursu polegającego na przygotowywaniu biznesplanów, z których najlepszy zostanie nagrodzony 60 tys. zł na realizację.
W konkursie będą mogły wziąć udział osoby pełnoletnie, które w dniu przystąpienia do konkursu nie ukończyły 29 lat, osoby nie prowadzące zarejestrowanej działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy poprzedzających przystąpienie do konkursu oraz osoby mieszkające na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Warunki te muszą zostać spełnione jednocześnie.
Osią komunikacji z przyszłymi przedsiębiorcami obok serwisu internetowego będzie również fanpage programu. Działania kampanii skierowane do młodych osób wspiera Polska Przedsiębiorcza.