Udany biznes online – proste zasady

Zła wiadomość jest taka, że tysiące ludzi rozpoczyna działalność online każdego dnia. Jednak tylko niewielkiej grupie rzeczywiście to się uda. Na szczęście istnieją pewne podstawowe zasady, które można zastosować, aby dołączyć do tych, którym się udało. Poznaj te zasady i rozwijaj swój biznes online!

Prosta i dobrze zorganizowana strona www

Ludzie mają tendencję do projektowania swojej strony internetowej z przepychem, w celu wyróżnienia jej na tle konkurencji. Dodają animację flash, dźwięk w tle i dużą ilość grafik. To wielki błąd. Lepiej skupić się na tym, aby projekt był zorganizowany w sposób, dzięki któremu goście mogą łatwo znaleźć to, czego szukają. Warto upewnić się, że tekst jest czytelny i zrozumiały. Ciemny tekst na prostym i jasnym tle to najbezpieczniejsza droga.

Szybka informacja zwrotna dla klientów

Kiedy potencjalny klient, wysyła do ciebie wiadomości e-mail lub wypełnia formularz kontaktowy, konieczne jest, aby udzielić mu odpowiedzi w możliwie najkrótszym czasie. Nawet jeśli jesteś na wakacjach, nie zaniedbuj tego i  znajdź pracownika, który będzie odbierał wiadomości pod Twoją nieobecność.

Angażowanie użytkowników

Jeżeli zaangażujesz użytkowników swojej strony internetowej, możesz zwiększyć lojalność i sprzedaż. Najprostszym sposobem jest połączenie strony www z  blogiem i umożliwienie użytkownikom komentowanie go. Aktywnie działaj w kanałach social media, takich jak Twitter, Facebook, czy Pinterest, aby być w stałym kontakcie z klientami.

Nagradzanie klientów

Doceń swoich klientów, a zwiększysz sprzedaży. Możesz dać odwiedzającym wiele powód, aby wrócili ponownie. Na przykład, przygotuj okresowe rabaty dla stałych klientów lub drobne zniżki dla osób, które zapiszą się do Twojego newslettera.

Nie dla nachalności

Nikt nie lubi, gdy nachalny sprzedawca w sklepie zmusza nas do zakupów. Dotyczy to również biznesu w sieci. Ludzie nienawidzą być zmuszani do zakupów, w szczególności, gdy nie potrzebują danej rzeczy. Prezentuj zalety produktu lub usługi i nie pozwól, aby sprzedaż grała pierwsze skrzypce.

Interesujący newsletter

Zmotywuj użytkowników swojej strony internetowej do zapisania się do newslettera, za pomocą rabatu, dostępu do darmowego raportu lub bezpłatnego e-kursu na temat związany z działalnością firmy. Pamiętaj, aby nie wysyłać newslettera zbyt często. Umieszczaj w  nim wysokiej jakości treść i ciekawe zdjęcia, które zwrócą uwagę czytającego.