6 wskazówek jak stworzyć skuteczną nazwę firmy.

Dobra nazwa to podstawa. Jej zadaniem jest reprezentacja marki na rynku oraz wyróżnienie na tle konkurencji. Jak stworzyć kreatywną nazwę firmy, którą zapadnie w pamięci Twoich Klientów?

Sprawdź jak robią to inni

Zrób research konkurencji, aby zmniejszyć ryzyko stworzenia podobnej nazwy. Pamiętaj, że musisz wyróżniać się na tle innych firm.

Czerp inspiracje z otoczenia

Szukaj inspiracji gdzie tylko możesz, pytaj rodzinę i znajomych co sądzą o Twoich pomysłach.

Generuj dużą ilość nazw

Coś co na początku wydaje się ciekawe po jakimś czasie staje się nijakie i zdecydowanie nie pasuje do profilu Twojej firmy. Ważne jest, aby zapisywać wszystko co przychodzi Ci do głowy, aby po upływie kilku dni wybrać te pomysły, które wydają Ci się  najciekawsze.

Pomyśl o swojej grupie docelowej

Do kogo kierujesz swój produkt i usługi? Jakie cechami odznaczają się Twoi Klienci? Gdy już odpowiesz sobie na te pytania, łatwiej będzie Ci zweryfikować, czy wymyślane nazwy pasują do profilu Twoich odbiorców.

Nie ograniczaj się

Nazwa nie musi nawiązywać do charakteru Twojej działalności. Powinna być ciekawa i kreatywna! Jeżeli wybierzesz nazwę, która precyzyjnie identyfikuje to czym się obecnie zajmujesz, może to w przyszłości ograniczyć możliwości poszerzenia działalności firmy.

Pomyśl o nazwie w szerszej perspektywie

Nazwa firmy to tak naprawdę początek. Pomyśl o niej również w kategorii projektowania logo, wykupienia domeny czy tworzenia materiałów marketingowych.

Postaw na prostotę

Podczas tworzenia nazwy należy mieć również na uwadze takie kwestie jak jej długość i łatwość wymówienia. Najskuteczniejsze są krótkie i proste słowa, ponieważ łatwiej je zapamiętać.

Wymyślanie nazwy dla firmy nie jest proste i wymaga czasu. Jednak przy odrobinie kreatywności może stworzyć coś co z pewnością wyróżni się na tle konkurencji.

Jak było w przypadku Waszych firm? Jakie wskazówki można dodać do tej listy?