Aż 32 proc. polskich internautów, czyli 6,1 mln osób, to grupa szczególnie doceniająca najnowsze technologie – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson.
Przebojowa młodzież, profesjonaliści, eksperymentatorzy – tak nazwał Ericsson trzy grupy użytkowników internetu, które wyznaczają trendy konsumenckie. W Polsce takich pionierów jest aż 6,1 mln.
UWAGA! Z badań Ericsson Consumer Lab wynika, że odsetek takich osób w Polsce jest większy niż w niektórych krajach Europy Zachodniej.
Stanowią one w naszym kraju ok. 32 proc. wszystkich internautów. To poziom porównywalny do Wielkiej Brytanii (33 proc.) i zaawansowanych technologicznie Stanów Zjednoczonych (32 proc.) ale wyższy niż w Niemczech (28 proc.) czy we Włoszech (29 proc.).
Fakt, że grupa ta w Polsce jest tak liczna, dobrze rokuje dla rozwoju innowacyjnych usług i wprowadzania nowych technologii. To właśnie te 32 proc. internautów wyznacza trendy i kreuje zachowania, naśladowane później przez kolejne grupy – tak zwanych naśladowców i maruderów, którzy jako ostatni przyswajają sobie nowe rozwiązania.
Na następnej stronie: więcej o poszczególnych grupach