O nowych rozwiązaniach dedykowanych segmentowi handlu tradycyjnego dyskutować będą goście konferencji „Konkurencyjność sklepu osiedlowego – jak ją zwiększyć?”, która 23 kwietnia odbędzie się w Katowicach.
Liczba małych, osiedlowych sklepów z miesiąca na miesiąc maleje. Jednak nawet w czasie kryzysu, detaliści mogą osiągnąć sukces – niezbędna jest im do tego wiedza biznesowa i marketingowa oraz znajomość oczekiwań klientów.
Polscy konsumenci cenią sklepy osiedlowe najbardziej za bliskość, oszczędność czasu i świeże produkty – co potwierdzają wyniki raportu „Sytuacja małych sklepów w Polsce”, przygotowanego na potrzeby kampanii społecznej „Tu mieszka, tu kupuję”.
Polski handel tradycyjny, mimo kryzysu ekonomicznego, nadal odgrywa ważną rolę i stanowi istotną część naszej kultury zakupowej. Choć małe sklepiki wciąż stanowią główny segment rynku handlowego w Polsce, generując ok. 60 proc. obrotów – ich liczba maleje o ok. 10 proc. rocznie (według badań AC Nielsen).
W tak trudnym czasie, walkę o klienta wygrają tylko ci detaliści, którzy będą dokładnie znali jego oczekiwania, ale też będą umieli wykorzystać dostępną wiedzę na temat trendów w zachowaniach konsumenckich.
W ramach 4. edycji programu „Tu mieszkam, tu kupuję” sieć hurtowni Makro Cash & Carry organizuje 23 kwietnia w Katowicach (hotel Angelo) konferencję „Konkurencyjność sklepu osiedlowego – jak ją zwiększyć?”.
Podczas wydarzenia omówione zostaną oczekiwania konsumentów wobec sklepów osiedlowych, zasady skutecznego budowania postrzegania cenowego oraz efektywnej franczyzy w Polsce. Konferencję poprowadzi Krzysztof Ibisz.
Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy zarejestrować się poprzez stronę www.konferencjedlahandlu.pl.
Kolejna konferencja odbędzie się 21 maja w Poznaniu.
Fot. Getty Images