Pinterest dla małych firm

Rosnąca popularność Pinteresta w Polsce sprawia, że coraz więcej firm „przypina” rozmaite treści na swoje tablice. Jak robić to skutecznie? Poznaj kilka prostych reguł, dzięki którym z sukcesem opracujesz strategię działania na tej platformie.

Nie łącz konta firmowego z osobistym

Bardzo często zdarza się, że właściciele małych firm łączą tablicę firmową z osobistą. To jest zły pomysł . Nie wygląda to profesjonalnie i może negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy w sieci. Pinterest jest wspaniałym miejscem do dzielenia się z klientami treścią związaną z Twoją firmą, więc staraj się umieszczać na tablicach treści, które będą interesujące dla konsumentów. Jeżeli Twoje konto na Pintereście jest jednocześnie osobiste i biznesowe, koniecznie skorzystaj z opcji ukrycia prywatnych tablic.

Dodaj „Pin It” do swojej strony internetowej

Posiadanie przycisku „Pin it” bezpośrednio na stronie internetowej jest niezbędnym elementem skutecznej strategii na Pintereście. Przycisk umożliwia w prosty sposób przypięcie treści do tablicy użytkownika. Dzięki temu użytkownik wchodzi w interakcję z marką i przyczynia się do rozprzestrzenienia się informacji na jej temat.

Połącz Pinteresta z innymi kontami społecznościowymi

Używając Pinteresta, ważne jest, aby zintegrować z nim inne platformy społecznościowe takie jak: Facebook, Twitter, Instagram i LinkedIn. Korzystając z różnych platform jednocześnie, zwiększasz świadomość obecności Twojej firmy w Internecie.

Bądź aktywny

Aby utrzymać zainteresowanie osób, które obserwują Twoje tablice musisz aktywnie korzystać z Pinteresta. Nie wystarczy dodać kilku zdjęć raz na miesiąc. Dbaj, aby treści na tablicach były świeże i aktualne. Przypinaj nową zawartość co kilka dni lub jeśli nie masz nowej treści, przepnij treść z innych tablic, aby użytkownicy widzieli, że aktywnie działasz na tej platformie.

Niezależnie od rodzaju strategii, jakie można wdrożyć na Pinterest, należy pamiętać, że kluczowym i jedynym sposobem na interakcję z obecnymi i potencjalnymi klientami jest zawartość, którą dodajesz. Jeżeli Twoje tablice będą nudne, nie zainteresują użytkowników.