Jaki powinien być pracownik idealny? Jakimi cechami ma się odznaczać, jak zachowywać, czego unikać, aby znacząco zwiększyć swoją atrakcyjność w oczach pracodawcy?
Pomimo trudnej sytuacji na rynku pracy, słychać narzekania pracodawców na wielki problem z rekrutacją pracowników. Brakuje im nie tylko specjalistów, lecz także – po prostu – uczciwych, lojalnych i rzetelnych pracowników. O kim mowa?
Pracownik idealny nie istnieje, co wynika z naturalnych predyspozycji człowieka. Pomimo tego, że każdy ma swoje wady i zalety, zawsze warto pracować nad sobą. O naszym zatrudnieniu decydują bowiem nie tylko kwalifikacje i doświadczenie, lecz także… predyspozycje osobowościowe.
Uczciwość
Jest cechą pożądaną przez każdego lojalnego pracodawcę. To ważna cecha zarówno u sprzedawców, księgowych, pracowników biurowych, jak i we wszystkich pozostałych grupach zawodowych.
Pracownik, który nie jest uczciwy, działa na szkodę pracodawcy, powoduje straty w firmie, nie tylko te finansowe, albowiem może przyczyniać się też do pogorszenia opinii o danej firmie, a w efekcie – do utraty klientów na rzecz konkurencji.
Warto też podkreślić, że trudno współpracuje się z osobami, którym nie ufamy. Spada wówczas jakość pracy, co może demotywować także innych pracowników, wpływając negatywnie na całe środowisko pracy.
Pod pojęciem uczciwego pracownika należy rozumieć też pracownika, którego atrybutami są rzetelność, punktualność, obowiązkowość, sumienność, lojalność… oraz wszystkie te cechy, które powodują, że pracodawca oraz współpracownicy mają do nas zaufanie, a klienci czują się pewnie. Wszystkie zadania w firmie są wówczas wykonywane na czas, a sama organizacja buduje swoją pozycję na rynku, umacnia ją.