Site icon Bizrun.pl

mBank – nowy design już gotowy

Odejście od prezentowania informacji w formie tabel, prostota, przejrzystość, funkcjonalność i estetyka – to podstawowe wyznaczniki wyglądu serwisu internetowego nowego mBanku.

Jego elementy – w zupełnie nowej odsłonie – zostały zaprezentowane w trakcie seminarium „Bank Przyszłości” z udziałem światowej klasy designera, Olivera Reichensteina.

Tym razem spotkanie organizowane pod patronatem nowego mBanku było okazją do rozmowy o tym, jak nowoczesny design internetowy, wspierany przez technologiczne innowacje, zmienia oblicze bankowości. Za ilustrację tego trendu posłużyło demo serwisu transakcyjnego nowego mBanku (zaprezentowane po raz pierwszy publicznie). Projekt realizowany przez BRE Bank opiera się na całkowitej przebudowie największego i najpopularniejszego banku internetowego w Polsce.

Stworzony od nowa interfejs nowego mBanku wyróżnia się już na pierwszy rzut oka. Ambicją jego twórców – ekspertów BRE Banku i agencji Artegence – było zaprojektowanie prostego, przejrzystego, funkcjonalnego i dającego radość z korzystania systemu bankowości elektronicznej, który poza użytecznością, będzie charakteryzował się przyjaznym wyglądem, w tym intuicyjną nawigacją oraz niespotykaną w finansach estetyką.

– Połączenie użyteczności i atrakcyjnego, nie spotykanego do tej pory w finansach designu, to nasz pomysł na zupełnie inny, przyjazny mBank. Dochodzą do tego nowatorskie rozwiązania technologiczne, nie stosowane do tej pory w serwisach bankowości internetowej – tłumaczy Michał Panowicz, szef projektu nowego mBanku.

– Stworzyliśmy platformę, dzięki której nasi użytkownicy już wkrótce będą z przyjemnością, a nie tylko z potrzeby, logować się do swojego banku – twierdzi Panowicz.

Dzisiejszy serwis transakcyjny mBanku został zaprojektowany 12 lat temu. W tym czasie był regularnie rozwijany i modyfikowany, jednak sposób korzystania z niego nie zmienił się istotnie.

– Nowoczesny design serwisów bankowości elektronicznej umożliwia nie tylko łatwiejsze korzystanie z podstawowych usług, ale wręcz jest kluczem do skutecznego udostępnienia klientom takich innowacji, jak interaktywny, graficzny i intuicyjny interfejs użytkownika, video-banking, menedżer finansów, grywalizacja, programy rabatowe, interaktywne, czy dopasowane do każdego klienta doradztwo finansowe on-line – mówi Panowicz.

Nowy design systemu mBanku charakteryzuje się graficzną formą prezentacji treści, brakiem konieczności przeładowywania ekranów z danymi (dzięki zastosowanej na szeroką skalę technologii HTML 5) oraz starannym podejściem do najdrobniejszych szczegółów designu.

W serwisie dostępne są również lekkie i przyjazne animacje, prezentowane w intuicyjnej formule, które świetnie sprawdzają się np. w trakcie analizy elementów trudnych do zrozumiałego zaprezentowania w tradycyjnej tabeli, np. historii salda rachunku.

– Pokazaliśmy, jak bardzo można wzbogacić tak wydawałoby się powszechny i „nudny” obszar bankowania, jak zarządzanie rachunkami – tłumaczy Panowicz. – Tylko w tej dziedzinie zastosowaliśmy 14 innowacji, które na jednym ekranie pozwalają zrozumieć nie tylko historię salda, ale również poznać jego prognozę, szybko otrzymać kredyt lub ofertę korzystnej lokaty, ustawić podstawowe opcje konta, a wszystko to wykonując 80-90 proc. kliknięć mniej! – dodaje Panowicz.

Design nowego serwisu bankowości internetowej jest tylko jednym z wielu elementów, które będą wyróżniać nowy mBank, ale pierwszym, który publicznie zaprezentowali twórcy projektu. Na spotkaniu pokazano 14 z ponad 300 rozwijanych innowacyjnych funkcji serwisu. Z systemu w nowej odsłonie klienci będą mogli skorzystać w pierwszej połowie 2013 r.

Exit mobile version