Site icon Bizrun.pl

Przedsiębiorcy unikają kredytów – dlaczego?

16 marca br. startuje nowa kampania reklamowa Banku Zachodniego WBK z udziałem Chucka Norrisa, promująca kredyty dla firm. Przy tej okazji bank zapytał właścicieli małych przedsiębiorstw, czy mają problemy z finansowaniem działalności i realizacją celów biznesowych oraz jak sobie radzą z takimi sytuacjami.

Z przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini badania wynika, że problem braku gotówki przynajmniej raz w roku dotyka 46 proc. małych firm.

Badanie pokazało, że w przypadku pustki w kasie aż 27 proc. firm zwleka ze spłatą zobowiązań i regulowaniem rachunków. Rozwiązaniem najczęściej stosowanym przez małe przedsiębiorstwa jest wsparcie właściciela, który musi wyłożyć prywatne pieniądze. Sposób ten wybiera aż 42 proc. firm.

– Przekonanie, że prowadzenie własnego biznesu wymaga od jego właściciela pełnej gotowości do finansowania firmy ze swoich własnych pieniędzy, nie zawsze jest słuszne. W przypadku, gdy trzeba ponieść nagłe, ważne i znaczne wydatki, dobrym narzędziem jest kredyt dla firmy na dowolny cel – mówi Marek Łach, dyrektor Departamentu Małych Firm Banku Zachodniego WBK.

W badaniu zapytano przedsiębiorców również o obawy związane z zaciąganiem kredytów na firmę, do których przyznało się aż 37 proc. małych firm. Dla 21 proc. pytanych jedną z najważniejszych kwestii są uciążliwe i czasochłonne formalności, dla 14 proc. – konieczność wyjaśniania celu kredytu.

– Przygotowując ofertę kredytów dla firm postawiliśmy na najważniejsze dla małych firm parametry. Często są to jednoosobowe działalności, gdzie przedsiębiorca sam odpowiada za wszystkie aspekty funkcjonowania swojego biznesu. Rozumiemy, że to wymaga błyskawicznego działania i dlatego chcemy dostarczać finansowanie szybko, bez zbędnych formalności – dodaje Marek Łach.

Inne obawy dotyczą zabezpieczeń kredytu (26 proc. wskazań) oraz jego kosztów (62 proc.).

Fot. Getty Images

Exit mobile version