Site icon Bizrun.pl

W mBanku rusza program Miles & More

BRE Bank wchodzi na rynek z pierwszym produktem po ogłoszeniu strategii „jednego banku”. Bank wprowadza do oferty dwie karty kredytowe z programem lojalnościowym Miles & More.

Zamożni stanowią ok. 15 proc. wszystkich klientów mBanku i MultiBanku. Oznacza to, że oba banki obsługują obecnie blisko co czwartego bogatego klienta w Polsce.

– Dotychczas koncentracja na zamożnych była domeną MultiBanku, stworzonego z myślą o tej właśnie grupie klientów. Teraz, w ramach strategii jednego banku marki MultiBank i BRE zastąpi wspólna: mBank. Nie oznacza to jednak zmiany charakteru działalności detalu BRE. Bez względu na przyjętą nazwę, zamożni pozostaną strategicznymi klientami banku. Z myślą o nich wprowadzona została karta kredytowa MasterCard Miles & More Premium – wyjaśnia Dariusz Solski, dyrektor Departamentu Produktów Kredytowych w mBanku i MultiBanku.

– Jednocześnie bank nie zapomina też o aktywnych użytkownikach kart, stanowiących potencjalną grupę odbiorców karty Miles & More w wersji podstawowej. Również ta grupa klientów już w pierwszym roku po przystąpieniu do programu będzie mogła skorzystać z darmowego lotu na trasach europejskich – dodaje.

Jak wynika z analiz, w ciągu roku średnia wartość transakcji kartą kredytową klienta mBanku i MultiBanku wynosi 146 zł i jest porównywalna ze średnim wynikiem na rynku. Ale w rzeczywistości klienci obu banków za pośrednictwem karty wydają znacznie więcej, gdyż korzystają z niej częściej niż przeciętny posiadacz karty w Polsce.

Współpraca z mBankiem i MultiBankiem ma być nowym otwarciem dla programu Miles & More, którego gospodarzem na terenie Polski jest PLL LOT S.A. W naszym kraju korzysta z niego ok. 500 tys. uczestników, ale tylko 50 tys. z nich posiada kartę kredytową pozwalającą na zbieranie mil.

– Dzięki blisko 4-milionowej bazie klientów mBanku i MultiBanku program ma szanse na dalszy dynamiczny rozwój, w związku z tym w ciągu najbliższych trzech lat chcemy zwiększyć liczbę kart kredytowych w programie Miles & More w Polsce do 100 tys. – wyjaśnia Solski.

Na następnej stronie: Szczegóły dotyczące nowych kart

Około 21 proc. klientów BRE lata prywatnie co najmniej raz w roku. Blisko połowa z tych osób wybiera linie sojuszu Star Alliance, do którego od 2003 roku należy PLL LOT S.A. W obu grupach tożsama jest też między innymi struktura wieku i wykształcenia.

Ponad 70 proc. klientów Star Alliance to osoby, które nie ukończyły jeszcze 39. roku życia, 70 proc. ma wyższe wykształcenie, a 25 proc. średnie. Podobny rozkład obserwowany jest w grupie aktywnych klientów mBanku i MultiBanku – 60 proc. to osoby poniżej 39. roku życia, a 89 proc. ma min. średnie wykształcenie (63 proc. – wyższe, a 26 proc. – średnie.).

Program Miles & More to największy w Europie program lojalnościowy pozwalający gromadzić mile i wymieniać je na nagrody – przede wszystkim na bilety lotnicze. Program został zapoczątkowany w 1993 roku, a obecnie obejmuje on 46 linii lotniczych z całego świata.

Mile gromadzone w programie można zbierać na kilka sposobów:
– płacąc kartą MasterCard Miles & More za zakupy
– korzystając z usług oferowanych przez partnerów programu (u ponad 40 przewoźników oraz ok. 220 partnerów)
– uczestnicząc w promocjach detalu BRE (we wrześniu podwójne mile za transakcje zagraniczne)
– wymieniając punkty zdobyte w innych programach, np. Payback, Klub Konesera sieci Alma.

mBank i MultiBank wprowadzają dwa rodzaje karty:

Karta MasterCard Miles & More Premium
– limit na karcie: od 10 do 200 tys. zł
– przelicznik mil: 3 PLN = 1 Mila
– mile powitalne od banku (dla każdej nowej karty) – 6 tys. mil
– oprocentowanie: 19%.

Karta MasterCard Miles & More
– limit na karcie: od 3 do 100 tys. zł
– przelicznik mil: 5 PLN = 1 mila
– mile powitalne od banku: 4 tys. mil
– oprocentowanie: 21%.

Fot. Getty Images

Exit mobile version