Rozpowszechnienie bankowości internetowej sprawiło, że przedsiębiorcy, także ci najmniejsi, coraz częściej rozliczają się z kontrahentami za pośrednictwem banków. Przy okazji korzystają z innych usług. Wybór konta należy więc do jednych z pierwszych decyzji początkującego przedsiębiorcy.
Jeśli prowadzisz e-biznes (sprzedajesz swoje produkty lub usługi głównie w sieci), popularny bank internetowy może być dla Ciebie najwłaściwszym rozwiązaniem. Ułatwiona możliwość przyjmowania wpłat od klientów w ramach systemu płatności internetowych (np. DotPay, PayU) oraz specjalne rozwiązania dedykowane biznesom internetowym mogą rekompensować niewielką sieć stacjonarnych oddziałów bankowych i wpłatomatów.
Gdy jesteś właścicielem firmy, w której klienci zostawiają gotówkę, przyda Ci się wpłatomat lub bank w pobliżu.
WAŻNE! Najważniejszą sprawą są jednak koszty prowadzenia konta, a te mogą być bardzo różne. Składa się na nie nie tylko stała opłata miesięczna (w niektórych bankach jej nie ma), ale i inne koszty obsługi.
Szczególnie ważne są ceny przelewów, ale i te nie zawsze łatwo ustalić, bo niektóre banki oferują pakiety, w ramach których klient może zrealizować określoną ilość przelewów w miesiącu bezpłatnie lub za określoną opłatą.
Aby więc dokonać obliczeń, powinieneś oszacować ile przelewów wykonasz i czy będziesz je realizował drogą internetową czy w oddziale banku (ta druga opcja jest przeważnie droższa).
Do tego dochodzą koszty karty debetowej i kredytowej, opłaty za wpłaty i wypłaty gotówki. Istnieją banki, w których utrzymywanie odpowiednio wysokiego salda na rachunku skutkuje premią finansową rekompensującą poniesione koszty.