Site icon Bizrun.pl

Czym deweloperzy kuszą klientów?

Mało optymistyczna sytuacja na rynku nieruchomości sprawia, że deweloperzy coraz odważniej walczą o każdego klienta, a specjaliści z działów marketingu dwoją się i troją nad coraz to wymyślniejszymi promocjami.

Atrakcyjna, czasem nawet prestiżowa lokalizacja, dobrej jakości materiały budowy, nietypowe projekty, strzeżone osiedla – te zalety często są dziś niewystarczające, aby przyciągnąć bardziej wymagających klientów.

Chętni na zakup własnego M oczekują od deweloperów darmowych garaży, miejsc postojowych, sprzętu AGD, konsultacji z dekoratorem, o wykończeniu wnętrz w cenie lokum nie wspominając. Bez wątpienia – obecnie na rynku sprzedaży nowych nieruchomości rządzi klient.

Bardzo często promocje dotyczą mieszkań większych, co najmniej 3-pokojowych, na które jest relatywnie mniejszy popyt i które tym samym trudniej sprzedać. Z tego względu deweloperzy w akcjach promocyjnych i kampaniach reklamowych kierują swój przekaz do rodzin, które przeważnie poszukują dużych lokali.

Przykładowo – przy zakupie mieszkania w inwestycji Lewendów Park na warszawskiej Białołęce najmniejszy pokój, który będziemy mogli przeznaczyć np. dla dziecka, otrzymamy gratis.

Atrakcyjną promocję przygotował także Gant Development odpowiedzialny za osiedle Amber Park w Krakowie. Ceny mieszkań w tej inwestycji są obniżone o 8 proc., czyli o stawkę podatku VAT. Firma Proxima Service oferuje z kolei 5 proc. zniżki na mieszkanie dla rodziców, którzy finansują zakup lokum dla swoich dzieci.

Ciekawą propozycję oferuje też firma Warsaw Trust Development – kupując mieszkanie w inwestycji Osiedle Leśna Polanka, nabywcy przez 2 lata nie będą musieli płacić czynszu. Jeszcze w sierpniu 2012 r. podpisując umowę przedwstępną na zakup nieruchomości w tej inwestycji, deweloper opłacał swoim klientom tygodniowy pobyt w nadmorskich apartamentach w Rozewiu, fundował miejsce parkingowe i pokrywał koszty przeprowadzki na terenie Warszawy.

Jednym z głównych mankamentów nowych M jest konieczność ich wykończenia, na co często trzeba przeznaczyć nawet ok. 1.000 zł na każdy m2 mieszkania. Deweloperzy świadomi tej niedogodności, coraz częściej w cenie lokum oferują również jego wykończenie.

Convector Development, realizujący inwestycję mieszkaniową w Krakowie, zapewnia, że w każdym nowo oddanym mieszkaniu pokryje koszt malowania ścian, zakupu i montażu drzwi, paneli podłogowych, a także kompletnego wykończenia łazienki.

Bardzo podobną promocję przygotowała firma Atal Group. Klienci, którzy do końca października 2012 r. kupią mieszkanie o powierzchni przekraczającej 70 m2 w inwestycji Bronowice Residence, otrzymają od dewelopera bon do wykorzystania w sklepach budowlano-dekoracyjnych lub na zakup zabudowy kuchennej w firmie MS Meble.

Podobną strategię marketingową podjęła również firma Monday Development. Kupując lokum w jednej z dwóch poznańskich inwestycji, Mieszkanie na Sokoła lub Kamienica Wildecka, otrzymamy od 20.000 do 45.000 zł na wykończenie naszego M.

Marvipol Development, odpowiedzialny za realizację projektu Osiedla Włoskiego w warszawskich Włochach, do wybranych mieszkań oferuje z kolei garaż i komórkę lokatorską – oczywiście za darmo. Na nowo budowanym osiedlu w Ząbkach deweloper sprzedaje garaże za pół ceny; natomiast firma Asbud, realizująca projekt osiedla domków jednorodzinnych w Radzyminie, obdarowuje klientów kominkiem – jego wartość nie może jednak przekraczać 10.000 zł.

Jeżeli chodzi o nieco mniej spektakularne, ale nadal znaczące promocje, warto wyróżnić propozycję dewelopera realizującego projekt osiedla Rua Bonita w Krakowie. Do każdego zakupionego jesienią mieszkania nabywcy otrzymają gratis wysokiej klasy lodówkę.

Niewykluczone, że wraz z kolejnymi spadkami cen nieruchomości, liczba i atrakcyjność promocji deweloperskich zyska na sile. Taka sytuacja nie będzie jednak trwała w nieskończoność, może więc warto zastanowić się nad zakupem własnego M właśnie z rynku pierwotnego?

Źródło: Domy.pl

Fot. Getty Images


Exit mobile version