Site icon Bizrun.pl

CRM – dlaczego warto?

CRM to oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami. Dzięki dobremu systemowi usprawnić można pracę z klientem zarówno w dużej, jak i małej firmie.

Przesyłanie danych o kliencie pomiędzy użytkownikami ułatwia nie tylko prowadzenie wstępnych rozmów, ale także zaawansowanych negocjacji. Obieg dokumentów, dostęp do nich z poziomu laptopa lub smartfona wpływa na przyswajanie wiedzy o potencjalnym kontrahencie. Jest szybko i wygodnie, co w działaniu przekłada się na skuteczność.

Wyzwania nowej gospodarki wymagają od przedsiębiorców przyjęcia panujących obecnie reguł. Dawniej kontakt z klientem ograniczał się do składania obietnicy i wypełniania jej, jednak dziś zmienność środowiska biznesowego i wpływ wielu czynników na funkcjonowanie poszczególnych elementów firmy, nie stwarza możliwości złożenia i dotrzymania obietnicy w 100 proc.

Szybkość przesyłu informacji pokazuje, jak szybko kręci się świat. Dbanie w takich warunkach o dobrą relację z klientem i zarządzanie nią, jest prawdziwym wyzwaniem.

To, jak zarządzana jest i utrzymywana relacja z klientem, rzutuje na firmę. To z kolei buduje wartość marketingową przedsiębiorstwa. Proste aplikacje CRM stawiają czoła wyzwaniom marketingu nowej gospodarki:
– ułatwiają przesyłanie danych pomiędzy pracownikami
– gromadzą w jednym miejscu najważniejsze informacje o transakcjach i klientach
– umożliwiają bezpieczny dostęp do najważniejszych informacji z każdego miejsca na ziemi
– grupują klientów i branże, w których funkcjonują dzięki funkcji tagów, co nie stanowi problemu w obsłudze sprzedażowej i posprzedażowej, pomimo zróżnicowania branż i dóbr
– usprawniają wewnętrzną komunikację dzięki zapisywaniu notatek, przypisywaniu ich do konkretnego kontrahenta i komentowaniu
– poprawiają procesy logistyczne i operacyjne za sprawą przypisywania zadań do konkretnych pracowników.

Klient jest istotną częścią marketingu. Monolog już się nie sprawdza. Dialog z klientem można prowadzić. Trzeba tylko wiedzieć jak i o czym z nim będziemy rozmawiać. Do tego potrzebne są informacje. O nim samym, podejmowanych przez niego działaniach i zawieranych z nim transakcjach. Tego wymaga nowa gospodarka i nowy marketing.

Fot. Getty Images

Exit mobile version