Ale to nie wszystko! O akcjach crowdosourcingowych chętnie piszą portale i gazety. Jeśli więc będziesz wysyłał informacje prasowe, masz spore szanse, że wiadomość o Twojej akcji pójdzie w świat, promując przy okazji Twoją markę.
UWAGA! Akcje crowdsourcingowe powinny być dobrze przemyślane. Należy z góry przewidzieć różne sytuacje. Jasno ustalone kryteria, jakie mają spełniać nadesłane projekty oraz czytelne zasady wybierania najlepszych pomysłów pozwolą uniknąć wpadek. Z góry należy założyć, że w akcji weźmie udział wielu żartownisiów, których pomysły mogą nadszarpnąć wizerunek firmy.
Warto np. zastanowić się, czy o ostatecznym wyborze powinni decydować internauci. Kiedy firma Henkel ogłosiła konkurs na nową etykietę dla płynu do mycia naczyń, najwięcej głosów zdobyła ta z hasłem „Smakuje jak kurczak”. Nie spodobało się to koncernowi, który wprowadził własne jury, zmieniając reguły dopiero w trakcie gry. To oczywiście zraziło internautów.
Takiej wpadki można było uniknąć, przewidując zaistniałą sytuację i wprowadzając jurorów wcześniej lub precyzyjniej ustalając warunki, jakie powinny spełniać nadsyłane prace.
MP
Fot. Getty Images