UWAGA! W komunikacji z klientami nie musisz używać oficjalnej nazwy firmy. Możesz posługiwać się stworzonymi przez siebie markami. Tak więc np. firma „Gold & Diamond Jan Kowalski” może być właścicielem hurtowni warzyw „Eko Smak” oraz „Restauracji Stylowej”.
Posiadająca wolną domenę
Prędzej czy później będziesz chciał, by Twoja firma miała własną stronę internetową. Najlepiej już na etapie wymyślania nazwy zarezerwować odpowiedną domenę.
Niestety, może to być dużym ograniczeniem dla Twojej kreatywności, bowiem mnóstwo świetnych nazw wymyślił już ktoś inny, zabierając Ci przy tym odpowiednią domenę. Szukaj więc do skutku.
Jeśli domena „pl” dla Twojej nazwy będzie zajęta, możesz zainteresować się mniej popularnymi, ale tańszymi, np. „com.p” lub „net”. Jeśli jednak masz wybór, wiedz, że strona z „pl” na końcu adresu będzie najbardziej prestiżowa.
Nie zastrzeżona
Nazwę, podobnie jak logo, można opatentować. Dlatego powinieneś sprawdzić, czy wybrana przez Ciebie nazwa nie została już zastrzeżona. Odpowiednie informacje można znaleźć na stronie www.uprp.pl. Ty również możesz zastrzec swoją nazwę. Wiąże się to z opłatą 550 zł.
MP
Fot. Getty Images