Site icon Bizrun.pl

Dobra nazwa dla Twojej firmy

Choć na rynku działa wiele firm, które zajmują się „namingiem”, czyli wymyślaniem nazw, sam również możesz stworzyć idealne określenie dla swojego biznesu.

Minęły czasy, kiedy nazwy większości małych firm kończyły się literami „ex”, np. Bodex, Petrolex itd. Obecnie popularna jest końcówka „eo”, np. Vimeo, Arteo itp. Miejmy jednak nadzieję, że Twoja firma nie przeminie wraz z modą na daną nazwę. Szukaj więc określeń ponadczasowych.

Łatwa w wymawianiu

Nie bierz przykładu z nazw polskich miejscowości. Obcokrajowiec miałby problem, gdyby np. musiał zapytać o drogę do Żyrzyna. Jeśli będzie chciał trafić do Ciebie, niech nie sprawia mu to trudności.

Postaraj się, by nazwa Twojej firmy była łatwa do wymawiania w różnych językach. Unikaj nazw szeleszczących i zawierających znaki „ą”, „ę”, „ł”, „ó”, „ś”, „ź”, „ż”.

Skojarzona z branżą

Nazwa nie może wprowadzać w błąd. Jeśli zakładasz hurtownię warzyw, nie nazywaj jej „Gold & Diamond”. Odpowiednia nazwa powinna albo kojarzyć się z branżą, w której działa, albo być uniwersalna.

W pierwszym wypadku nazwa będzie od razu pełniła funkcję promocyjną, zwracając uwagę na oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Uniwersalność jest natomiast lepsza, jeśli zamierzasz prowadzić różnorodną działalność.

UWAGA! W komunikacji z klientami nie musisz używać oficjalnej nazwy firmy. Możesz posługiwać się stworzonymi przez siebie markami. Tak więc np. firma „Gold & Diamond Jan Kowalski” może być właścicielem hurtowni warzyw „Eko Smak” oraz „Restauracji Stylowej”.

Posiadająca wolną domenę

Prędzej czy później będziesz chciał, by Twoja firma miała własną stronę internetową. Najlepiej już na etapie wymyślania nazwy zarezerwować odpowiedną domenę.

Niestety, może to być dużym ograniczeniem dla Twojej kreatywności, bowiem mnóstwo świetnych nazw wymyślił już ktoś inny, zabierając Ci przy tym odpowiednią domenę. Szukaj więc do skutku.

Jeśli domena „pl” dla Twojej nazwy będzie zajęta, możesz zainteresować się mniej popularnymi, ale tańszymi, np. „com.p” lub „net”. Jeśli jednak masz wybór, wiedz, że strona z „pl” na końcu adresu będzie najbardziej prestiżowa.

Nie zastrzeżona

Nazwę, podobnie jak logo, można opatentować. Dlatego powinieneś sprawdzić, czy wybrana przez Ciebie nazwa nie została już zastrzeżona. Odpowiednie informacje można znaleźć na stronie www.uprp.pl. Ty również możesz zastrzec swoją nazwę. Wiąże się to z opłatą 550 zł.

MP

Fot. Getty Images

Exit mobile version