Site icon Bizrun.pl

Google Plus – także jako narzędzie dla firm

Serwis społecznościowy Google+ firmom i zwykłym użytkownikom oferuje ciekawe narzędzia i możliwości, których nie znajdziemy u konkurencji.

To nie tylko skuteczny kanał komunikacji marketingowej dla firm, ale także praktyczna i funkcjonalna platforma do utrzymywania kontaktów z naszymi znajomymi. Wydaje się także, że z racji pokrewieństwa z wyszukiwarką Google, serwis Google Plus będzie pierwszym serwisem, w którym aktywność firm i marek będzie się istotnie przekładała na pozycję strony firmowej w wynikach wyszukiwania. Co prawda, serwis doceniają już największe firmy i marki na świecie, jednak nadal czeka on na masowe odkrycie.

Google Plus a konkurencja

Na tle konkurencji, pod względem liczby użytkowników serwis Google Plus nie wygląda imponująco. Obecnie to 500 mln użytkowników, z czego tylko 100 mln jest aktywnych (odwiedza profile regularnie).

Z liderem – Facebookiem, nie może się równać, a podobną liczbą użytkowników może się już poszczycić co najmniej kilka serwisów (Twitter, Pinterest, Linkedln). Jednakże nie liczba użytkowników decyduje o wyjątkowości Google Plus.

Charakter serwisu sprawia, że jest to doskonały kanał komunikacji marketingowej. Bazując na statystykach można stwierdzić, że większość użytkowników stanowią specjaliści w swoich dziedzinach. Przez to aktywność internautów w serwisie jest bardzo merytoryczna.

Eksperci wskazują, że na portalu Google panuje atmosfera sprzyjająca racjonalnemu dialogowi między firmami a klientami. Komentarze nie odwołują się głównie do emocji. Sam serwis jest doceniany za przejrzysty design (po zmianie na początku 2013 wygląda jeszcze atrakcyjniej) i dość ostrożne podejście do reklam.

Według amerykańskiego indeksu ACSI, który bada zadowolenie użytkowników w różnych dziedzinach gospodarki, wśród serwisów społecznościowych to Google Plus może pochwalić się najlepszym wynikiem. Google Plus wyprzedziło nie tylko Facebooka (9. pozycja), ale także takie tuzy internetowe, jak Wikipedia, You Tube, Pinterest czy Twitter.

Charakter serwisu oraz liczne narzędzia i udogodnienia sprawiają, że w Google Plus swoje profile mają już największe firmy na świecie. Według ostatnich danych (listopad 2012) najmocniejszymi firmami w Google Plus są: Ferrari (2,4 mln zwolenników), H&M, Burberry, BMW, Gucci.

W Google Plus swoje profile mają także najbardziej znaczący na świecie politycy, sportowcy oraz przedstawiciele branży rozrywkowej. Trudno się dziwić, skoro serwis firmom, politykom, gwiazdom, ale także zwykłym użytkownikom daje możliwości, których trudno szukać u konkurencji. Oto najważniejsze z nich.

Hangouts on Air – platforma konferencyjna

Narzędzie Hangouts on Air to możliwość prowadzenia konferencji, nie tylko firm z klientami, ale także pracowników z szefem.

Hangouts on Air idealnie nadaje się do tworzenia poradników dla konsumentów, realizowania akcji promocyjnych i konkursów (dyskusja liderów w firmie Toyota) oraz prezentowania obszarów zastosowań nowych produktów i usług (pomoc techniczna i poradniki Google).

Ponadto Hangouts on Air umożliwia transmitowanie zebrań na żywo, na kanale YouTube. Spotkanie transmitowane na YouTube będzie miało swój unikalny adres, dzięki czemu można je łatwo promować poprzez:
– linki sponsorowane
– reklamy w sieci reklamowej Google
– reklamy video i akcje PR
– informacje w kampaniach offline (w reklamie telewizyjnej czy prasowej).

Niedawno Google Plus wprowadził wiele udoskonaleń w tej platformie. Mają one ułatwić prowadzenie konferencji przy niskiej przepustowości sieci internetowej. Można m.in. ograniczyć się tylko do transmisji audio.

Kręgi Google Plus – sam wyznaczasz obszar komunikacji

Kręgi to narzędzie do grupowania kontaktów ze względu na wspólne cechy: rodzina, współpracownicy, klienci, dalsi znajomi. Kręgi pozwalają przekazywać informacje do wybranej grupy. Kręgi to doskonałe narzędzie marketingowe. Dzięki nim możemy kierować komunikaty reklamowe do różnych grup klientów.

Google Plus Wydarzenia

Ta funkcja pozwala planować, organizować i promować różnego rodzaju wydarzenia. Można przesyłać zaproszenia wytypowanym osobom, z możliwością potwierdzenia obecności. Ponadto, dzięki tej platformie możemy udostępniać uczestnikom spotkań wszelkiego rodzaju materiały z tych wydarzeń.

Google Plus Local Pages – pokaż światu swój biznes

Google Plus Local Pages to platforma stworzona do promowania przedsiębiorstw działających lokalnie. Dzięki tej usłudze można pokazać światu swój lokalny biznes. Firmy mogą w sposób kompleksowy pokazać swoją markę, od oferty, poprzez ceny, godziny otwarcia, aż po możliwości zaparkowania samochodu.

Google Plus Local Pages to rozszerzenie Google Places. To platforma zintegrowana z wyszukiwarką Google, serwisem Google Maps oraz kręgami, tworzonymi w ramach profilów w Google Plus. Istotnym atutem dla małych firm jest fakt, że wizytówka firmowa jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Ponadto internauci zobaczą naszą firmę w serwisie Google Maps. Usługa jest dostępna na urządzeniach mobilnych z systemem Android lub iOS.

Google Plus Komunikator

To praktyczne narzędzie do prowadzania czatów z osobami, które są członkami naszych kręgów. Komunikator dostępny jest z poziomu Google Plus, Gmail. Z komunikatora można także w bardzo prosty sposób korzystać przy pomocy smartfonów.

Google Plus Community – stwórz własną społeczność

Jedną z nowszych usług Google Plus jest platforma Google Plus Community. Umożliwia ona tworzenie społeczności, tj. grup użytkowników połączonych wspólnymi zainteresowaniami. Tematyka tworzonych grup nie ma ograniczeń.

Istnieje możliwość tworzenia społeczności prywatnych i publicznych. W obu tych obszarach można wybrać sposób rekrutacji. Społeczności mogą być widoczne dla wszystkich lub tylko dla wybranych osób. Mogę mieć charakter inkluzywny lub ekskluzywny.

W każdej społeczności można wydzielać konkretne podgrupy. W każdej grupie można wybrać dowolną liczbę moderatorów.

Google Plus – funkcjonalna aplikacja na urządzenia mobilne

Google Plus może się także pochwalić funkcjonalną aplikacją mobilną. Aplikacja jest cały czas udoskonalana, czym zyskuje sobie coraz większe uznanie klientów. Od niedawna aplikacja dla iPhona i urządzeń z Androidem pozwala na dodawanie efektów zdjęć (filtry, narzędzia do kadrowania i obracania fotografii, zmiany jakości i kontrastu, bez konieczności otwierania aplikacji zewnętrznych).

Z usługą zintegrowano część narzędzi z aplikacji Snapseed. Aplikacja pozwala także przechowywać kopie zapasowe zdjęć (do 5 GB bezpłatnie). Zmieniono również sposób wyświetlania postów na ekranach telefonów – pokazywane będą teraz całe zdjęcia.

Ułatwiono możliwość edycji własnego profilu podczas podróży. Trudno wymienić wszystkie nowości. Jednak dzięki nim, według ekspertów, to jedna z lepszych aplikacji mobilnych dostępnych na rynku. Znacznie przewyższa możliwości aplikacji mobilnej Facebooka.

Google Plus – pełna integracja z popularnymi usługami i serwisami

Istotnym argumentem przemawiającym za Google Plus jest pełna integracja z wieloma popularnymi serwisami i usługami Google. Integracja sprawia, że internauta – użytkownik Google Plus, będzie miał wszystko w jednym miejscu.

Obecnie Google Plus jest zintegrowany z YouTube, Kalendarzem Google. Od niedawna użytkownicy YouTube udostępniający publicznie filmiki, dzięki przyciskowi „Add” szybko i łatwo udostępnią ten sam filmik na swoim profilu Google Plus.

Google Plus – raj dla fanów fotografii

Ostatnio pojawiła się nowa usługa skierowana do miłośników fotografii. Google Plus w aspekcie publikowania zdjęć stara się dorównać innym serwisom, dla których jest to usługa sztandarowa. Także Facebookowi, który ostatnią zmianą wyglądu profilów pokazał, że zdjęcia traktuje priorytetowo.

Wynika to z faktu, że coraz częściej fotografie są narzędziem promocji dla firm. W teorii funkcjonuje już termin marketing wizualny lub obrazkowy. Google Plus wprowadził w ostatnim czasie wiele udogodnień dla miłośników fotografii.

Użytkownicy serwisu mają możliwość zaawansowanego wyszukiwania zdjęć. Opracowany został nowy filtr wyszukiwania, który pozwala na wyświetlanie wyłącznie zdjęć publicznych lub zaprezentowanych przez naszych znajomych w kręgach. Zdjęcia można wyszukiwać według słów kluczowych. Podobnej wyszukiwarki trudno szukać w Facebooku.

Google Plus – pierwszy w kolejce na linii SEO

Obecnie serwisy społecznościowe odgrywają znaczącą rolę na rynku internetowym. Powszechnie wskazuje się, że musi nadejść moment, kiedy to impulsy z tych serwisów będą miały wymierny i jasny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Wydaje się jednak, że pierwszym serwisem, na którym aktywność firm będzie się przekładała na pozycję w wynikach, będzie właśnie Google Plus. To przecież serwis siostrzany wobec kluczowej wyszukiwarki, jaką jest Google. Dzięki temu wyszukiwarka Google będzie miała dostęp do wszelkich danych z Google Plus (liczba użytkowników, liczba komentarzy, treść komentarzy, autorzy komentarzy itp.).

Wyszukiwarce Google będzie najłatwiej włączyć do swojego algorytmy wskaźniki z Google Plus. Zapewne jednym z istotnych czynników będzie status czasowy obecności firmy w serwisie, dlatego warto zainteresować się już dziś możliwościami, jakie niesie portal społecznościowy firmy z Montain View.

Źródło: www.tense.pl

Exit mobile version