Site icon Bizrun.pl

Handel internetowy dynamicznie się rozwija

Jak wskazuje najnowszy raport Forrester Research „European Online Retail Forecast: 2011 to 2016”, sprzedaż w sklepach on-line na 17 głównych rynkach europejskich wzrośnie z 96,706 miliardów w 2011 r. do 171,957 miliardów euro w 2016 r. Roczny wzrost sprzedaży ma wynieść 12,2 proc.

Analitycy Forrester’a prognozują nawet szybszy wzrost rynku e-commerce w tych krajach, w których konsumenci dotąd wolniej przekonywali się do handlu za pośrednictwem internetu.

Polsce wprawdzie wciąż daleko do największych rynków europejskich,  jednak według raportu Centre for Retail Research, nasz kraj wyróżnia się najwyższym w Europie wzrostem rynku e-commerce, który w okresie 2010-2011 wyniósł 33,5 proc.

UWAGA! W Polsce, w 2012 r. spodziewany jest wzrost rynku e-commerce o kolejne 24 proc.

W raporcie „European Online Retail Forecast” uwzględniono dane z 17 krajów Unii Europejskiej. Dwoma wiodącymi rynkami europejskimi, jeśli chodzi o sprzedaż online, jest Wielka Brytania oraz Niemcy.

Do roku 2016 sprzedaż online będzie stanowiła więcej niż 14% całości sprzedaży detalicznej w Wielkiej Brytanii oraz więcej niż 10% w Niemczech.

– Podobnie jak w innych krajach Europy, wartość polskiego rynku  e-commerce z roku na rok dynamicznie rośnie. Stale zwiększa się liczba sklepów internetowych w Polsce. W tej chwili działa ich już ponad 11 tys. Na popularności zyskują także zakupy grupowe, które stanowią już ważną gałąź rynku e-commerce. Według badań PBI korzysta z nich już ponad 6 milionów Polaków – komentuje Piotr Majcherkiewicz, prezes zarządu Gruper.pl.

– Potwierdzeniem trendu rozwojowego tego rynku może być wzrost zapotrzebowania na oferty związane z hostingiem, narzędziami do budowy sklepów internetowych, pozycjonowaniem stron czy marketingiem w sieci. Oferty tego typu dostępne na naszym portalu cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów – dodaje Majcherkiewicz.

Badanie Forrester Research pokazuje, że głównymi powodami, dla których konsumenci kupują za pośrednictwem internetu są oszczędność czasu (69 proc.) i możliwość znalezienia najlepszych ofert (68 proc.). Równie ważny dla konsumentów w sieci jest większy wybór usług i produktów niż w tradycyjnych sklepach.

Ponadto 31 proc. badanych zadeklarowało, że śledzi strony sprzedawców internetowych, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami.

Fot. Getty Images

Exit mobile version