Jeśli i Ty chcesz rozdawać ulotki, zadbaj, by trafiły do właściwych osób, czyli do Twoich potencjalnych klientów. Zastanów się też czy nie możesz połączyć akcji ulotkowej z ofertą rabatową.
Reklama prasowa
Gazetki reklamowe, lokalne tygodniki i dzienniki – często traktowane są przez czytelników podobnie jak niegdyś książki telefoniczne. Jeśli czytelnik potrzebuje lekarza, przegląda gazety, by znaleźć odpowiedni numer telefonu. Gdy chce kupić meble, szuka w lokalnej prasie sklepów w swojej okolicy. Jeśli wśród ogłoszeń znajdzie Twoje, być może stanie się Twoim klientem.
Pamiętaj jednak, że reklama w prasie powinna być długotrwała. Lepiej zamówić małe ogłoszenie, ale publikować je przez kilka miesięcy niż zdecydować się na jednorazową reklamę na całą stronę.
Jeśli na obszarze Twojej działalności działają lokalne stacje radiowe i telewizyjne, reklamę w nich także weź pod uwagę.
Telebimy
Prawie w każdym mieście znajdują się już elektroniczne billboardy. Na takich tablicach reklamy wyświetlają się cyklicznie. Seria slajdów prezentujących Twoją firmę, wyświetlana przez jeden miesiąc co 20 minut, może Cię kosztować od kilkuset do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.
Cena zależy przede wszystkim od lokalizacji telebimu. W małych miastach jest tanio, w centrach dużych miast jest drogo. Reklama taka przykuwa uwagę przechodniów, a poza tym nie wymaga dużych nakładów związanych z jej produkcją – warto więc uwzględnić ją w kampanii promocyjnej.
Internet
Każda firma powinna mieć własną stronę internetową. Klient, który poszukuje informacji o Twojej działalności w sieci, powinien móc je znaleźć. Czasem wystarczy prosta wizytówka, innym razem lepiej stronę rozbudować – zależy to od tego czy prowadzisz sklep spożywczy, czy np. wynajmujesz domki letniskowe.