Site icon Bizrun.pl

Jak zatrzymać klienta?

Największym wyzwaniem firm, obok zdobycia nowych klientów, jest utrzymanie zadowolenia dotychczasowych kontrahentów. Na to, czy klient do nas powróci, wpływ ma nie tylko jakość świadczonych usług, ale i działanie dodane do produktu.

Dobry produkt i fachowa obsługa to dopiero połowa sukcesu w utrzymaniu relacji biznesowych. Pamiętajmy, że do konkurencji jest tylko jeden klik w internecie. Pierwszym krokiem w celu utrzymania klienta jest pozytywne nastawienie. W każdej sytuacji szukaj pozytywnych jej aspektów a sukces będzie gwarantowany.

Bądź uprzejmy dla swoich klientów, nie tylko dla nowych, ale i dla tych, którzy współpracują z Tobą od lat. Uprzejmość to ważny etap budowania solidnych i długotrwałych relacji.

Traktuj każdego klienta indywidualnie. Pamiętaj, że nikt nie lubi, gdy się go szufladkuje. Chcemy czuć się wyjątkowo każdego dnia i w każdej sytuacji. Traktując klienta indywidualnie, zbudujesz w nim poczucie własnej wartości oraz chęć do współpracy. To klient powinien być najważniejszy w Twojej firmie.

Bądź ugodowy w relacjach z klientem. Jeśli chcesz być w dobrych stosunkach z innymi, musisz o to zabiegać. Lubimy osoby, które potrafią dostosować się do sytuacji szybko i bezproblemowo. Niech Twoja firma będzie ugodowa, niech dostosowuje się do potrzeb klienta. Dzięki temu Wasze wspólne relacje będą bardziej udane.

Doceniaj osiągnięcia swoich klientów. Ludzie lubią, gdy się ich chwali za dobrze wykonaną pracę, wygląd czy osobowość. Naucz się doceniać osiągnięcia klientów, bądź z nimi w stałym kontakcie i gratuluj im odniesionych sukcesów. Wysłanie emaila z gratulacjami za zdobyte nagrody zajmie mało czasu, a poprawi Wasze wzajemne relacje. Jeśli klient będzie się czuł doceniany oraz związany z Twoją firmą, nie będzie poszukiwał innego dostawcy usług i produktów.

Chwal się swoimi osiągnięciami. Pisz wszem i wobec jak rozwija się Twoja firma, pokazuj swoje osiągnięcia oraz informuj o tym, czego mogą się spodziewać klienci. Jeśli kupiłeś lepsze maszyny, możesz poinformować partnerów o tym fakcie i jednocześnie wspomnieć, że od teraz realizacja zamówień jest szybsza lub znacznie poprawiła się jakość. Będzie to oznaczało, że można Ci zaufać, oraz że cenisz sobie zadowolenie Twoich partnerów.

Dbaj o dobrą obsługę klienta. Budując swoje relacje z klientem, dbaj o to, by spełnić jego oczekiwania. Sukces w budowaniu udanych relacji biznesowych leży w odnalezieniu wspólnego pomostu porozumienia. Staraj się zrozumieć czego oczekuje od Ciebie klient oraz kieruj swój przekaz w taki sposób, by był zrozumiały dla innych.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Dobre pierwsze wrażenie to połowa sukcesu. Idąc do klienta dajesz mu swoją wizytówkę, wysyłając list, piszesz go często na papierze firmowym. Zadbaj o to, by twoje produkty poligraficzne były dobrej jakości. Niech reprezentują one Ciebie jak najlepiej.

Podarunki budują długotrwałe relacje oraz tworzą lojalnego klienta. Chcąc utrzymać dotychczasowych partnerów biznesowych zadbaj, by Twoja firma kojarzyła się im z uprzejmością oraz solidnością. Jeśli z jakąś firmą robisz interesy od dłuższego czasu, podaruj jej drobny upominek. Nic tak dobrze nie buduje porozumienia jak wspólne obdarowywanie się.

Używaj reklamy, która będzie zmieniać swoich właścicieli. Przykładem może być długopis z Twoim logo, notatnik lub torba reklamowa. Przechodzenie takiego gadżetu z rąk do rąk wynika z naturalnego zachowania ludzi. Każdy w razie potrzeby udostępni kartkę z notesu czy pożyczy długopis. Zawsze też znajdzie się okazja do użycia torby.

Źródło: Drukpolska.pl

Fot. Getty Images

Exit mobile version