Site icon Bizrun.pl

Kampanie dla małych i średnich firm

Sieć reklamowa Adkontekst uruchamia nowe narzędzie, które umożliwia w 4 krokach łatwe zaplanowanie oraz zakup kampanii reklamowej.

Adkontekst Planner pozwala samodzielnie wybrać odpowiednie miejsce emisji reklam, opracować ich treść i wygląd oraz zaplanować budżet kampanii. Rozwiązanie dostępne jest pod adresem: zamow.adkontekst.pl.

– Przygotowując narzędzie do planowania kampanii reklamowej dla MSP zwróciliśmy szczególną uwagę na czytelność interfejsu i tym samym przejrzystość procesu planowania kampanii – mówi Łukasz Duda, dyrektor biura reklamy Adkontekst.

– W efekcie Adkontekst Planner daje zarówno wytrawnym mediaplanerom, jak i reklamodawcom, którzy niekoniecznie na co dzień mają do czynienia z zakupem mediów, możliwość szybkiego i dość precyzyjnego przygotowania media planu z wykorzystaniem portfolio sieci Adkontekst. Dzięki Adkontekst Planner marketerzy mogą w czterech prostych krokach stworzyć reklamę, wybrać miejsca emisji, określić stawki oraz budżet i przede wszystkim samodzielnie dokonać jej aktywacji – dodaje Duda.

Pierwszym etapem jest wybór miejsca, w którym prezentowana będzie reklama, gdzie marketer ma do wyboru dwie metody targetowania: określenie kategorii tematycznych serwisów bądź wybranie konkretnych serwisów.

W obu przypadkach dodanie do koszyka domen lub kategorii skutkuje przeliczeniem zasięgu, podaniem szacunków dotyczących odsłon reklamowych oraz estymowanej średniej liczby kliknięć w miesiącu dla jednego reklamodawcy.

Dodatkowo marketer dostaje sugestie odnośnie stawki CPC, czyli ceny za jedno kliknięcie internauty w reklamę. Oprócz targetowania na witryny i kategorie tematyczne, użytkownicy Adkontekst Plannera mają możliwość przygotowania kampanii z wykorzystaniem geotargetowania. W planach jest udostępnianie kolejnych metod targetowania (m.in.: retargeting, audience targeting).

Kolejna część planowania kampanii to przygotowanie kreacji. W tym przypadku również mamy do wyboru dwie opcje – jedna z nich to reklama tekstowa, a druga – reklama graficzno-tekstowa, gdzie reklamodawca może wzbogacić tekst reklamowy o element graficzny, np. logo firmy.

Klient samodzielnie tworzy teksty reklamowe, dodaje grafikę, a następnie wybiera słowa kluczowe. Może wpisać swoje propozycje, a ponadto skorzystać z podpowiedzi wygenerowanych przez system.

Następny etap to rozplanowanie budżetu, na którym reklamodawca decyduje o wysokości stawki za kliknięcie oraz wielkości budżetu kampanii. Wysokość CPC ustala się za pomocą wygodnego „suwaka”, a Adkontekst Planner proponuje klientowi do wyboru 4 możliwe budżety na kampanię, wraz z informacją o dostępnych rabatach.

W zależności od wybranych ustawień budżetowych, cały czas w oknie z podsumowaniem kampanii wyświetlane są szacowane liczby kliknięć w wybranych kategoriach bądź serwisach oraz estymowany czas trwania kampanii.

W kolejnym kroku marketer może zobaczyć na jednym ekranie podsumowanie stworzonego media planu. Po jego akceptacji kampania jest tworzona w systemie i gotowa do startu. Reklamodawca może również samodzielnie uruchomić kampanię, zgodnie z przygotowanym planem.

W celu aktywowania reklamy, należy dokonać płatności online – analogicznie jak w każdym sklepie internetowym. Do dyspozycji reklamodawcy jest także konsultant sieci, z którym można porozmawiać za pomocą technologii LiveChat.

Wprowadzeniu narzędzia Adkontekst Planner towarzyszy konkurs z nagrodami “Zostań media plannerem Adkontekst”, realizowany na profilu facebookowym sieci Adkontekst.

Exit mobile version