Site icon Bizrun.pl

Dzięki kuponom możesz zwiększyć sprzedaż

Jedną z coraz bardziej popularnych zachęt dla klientów są kupony rabatowe. W USA 49 proc. internautów uważa, że to właśnie one najlepiej pomagają podjąć decyzję o zakupie. A jak to wygląda w przypadku Polaków?

Wyniki najnowszych badań „eHandel Polska 2012” wyraźnie pokazują, że w ślad za intensywnym rozwojem branży handlu online, zwiększa się liczba sklepów internetowych. Jeszcze w 2006 roku w Polsce było ich tylko 2.762, a w tej chwili jest już 12.117.

Tak duże nasycenie rynku e-commerce wymusza na przedsiębiorcach wykorzystanie nowych, skuteczniejszych form promocji w celu wyróżnienia swojej oferty.

– Właściciele sklepów internetowych coraz częściej sięgają po reklamę efektywnościową, która umożliwia rozliczanie się dopiero po uzyskaniu konkretnych rezultatów sprzedażowych – mówi Jakub Maj, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w Zanox.

Z tej skutecznej formy promocji korzysta już co dziesiąty sklep online w Polsce (9,4 proc.). Coraz większe znaczenie ma także handel mobilny. Według Zanox, ten rynek najlepiej rozwija się właśnie w naszym kraju, osiągając imponujący wzrost na przestrzeni ostatniego roku – 722 proc.

Co składnia użytkowników do zakupu?

Tak optymistyczna perspektywa rozwoju sektora e-commerce może być jednocześnie powodem do zmartwień dla właścicieli e-sklepów. Przy dużym nasyceniu rynku coraz trudniej będzie się wyróżnić. Analizując jednak potrzeby konsumentów, można znaleźć czynnik, który zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu.

Okazuje się, że promocje oraz rabaty są jednym z najważniejszych bodźców decydujących o zakupie – tak uważa 49 proc. badanych. Kupony rabatowe cieszą się już tak dużą popularnością w USA, że korzysta z nich ponad 90 mln dorosłych mieszkańców tego kraju, co stanowi niemal jedną trzecią całej populacji.

Kupony w Polsce

Także Polacy coraz chętniej korzystają z tej formy zniżek. Dzięki nim mogą zaoszczędzić na zakupach od kilku do kilkudziesięciu procent ceny wyjściowej.

– Obecnie z kuponów zniżkowych korzysta już co trzeci polski internauta – twierdzi Katarzyna Kazior, dyrektor zarządzająca w serwisie z kuponami zniżkowymi www.CupoNation.pl.

WAŻNE! Główną przewagą kuponów nad czasowymi promocjami czy zakupami grupowymi jest ich ciągła dostępność. Mogą zostać wykorzystane w momencie, gdy nastąpi faktyczna potrzeba dokonania zakupu.

Klienci mogą więc realizować swoje plany zakupowe bez podejmowania szybkich decyzji i ograniczeń czasowych. Wystarczy, że pobiorą z odpowiedniego serwisu kod rabatowy, który wykorzystają w momencie realizacji e-zakupów.

– Od momentu wprowadzenia CupoNation na polski rynek, czyli od września br., liczba użytkowników serwisu stale rośnie. Widzimy również duże zainteresowanie ze strony sklepów internetowych, które dostrzegają szansę w wykorzystaniu tej formy promocji – dodaje Kazior.

Giganci e-commerce chcą być obecni w Polsce

Dobra kondycja polskiego rynku e-handlu przyciąga do naszego kraju coraz więcej zagranicznych firm.

– Z prowadzonych przez nas obserwacji wynika, że zainteresowanie tym rynkiem dynamicznie rośnie. Potwierdzeniem tego faktu jest m.in. coraz większa liczba firm z zagranicy reprezentująca sektor e-commerce i korzystająca z naszych usług w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wśród nich są również serwisy oferujące kupony zniżkowe – informuje Jakub Maj, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w Zanox.

– Odnosząc się do sytuacji, jaka panuje w Europie i USA, mogę potwierdzić, że serwisy agregujące promocje czy kupony rabatowe, zdobywają coraz większą popularność wśród użytkowników, a współpraca z nimi przekłada się na realne zyski dla sklepów internetowych – dodaje Maj.

Rys. Getty Images

Exit mobile version