Ulotki. Choć internet w natarciu, drukarnie wcale nie mają mniej klientów! Rozdawanie ulotek wciąż okazuje się skutecznym sposobem na informowanie o promocjach i nowościach w ofercie. Pamiętaj tylko, żeby rozdawać je w tych miejscach, w których spodziewasz się obecności Twoich potencjalnych odbiorców. Nie ma sensu reklamować sklepu z erotycznymi gadżetami pod kościołem, ani szkoły językowej pod halą fabryczna.
Media lokalne. Jeśli działasz na niewielkim obszarze, uwzględnij w swoich działaniach reklamę w lokalnych mediach. Niemal w każdym, nawet najmniejszym mieście w Polsce istnieją lokalne tygodniki, a w niektórych także lokalne radio i/lub telewizja. To w tych środkach przekazu mieszkańcy poszukują bieżących informacji o produktach i usługach.
Ekrany LED. To jeden z najnowszych trendów wykorzystywanych w małym biznesie. Tak w dużych, jak i w małych miastach pojawiły się tablice wyświetlające reklamy w sposób cykliczny. Taki sposób pozwala tanim kosztem dotrzeć z przekazem do setek, a czasem tysięcy przechodniów i kierowców. Warto uwzględnić tę formę promocji, jeśli prowadzisz firmę o lokalnym zasięgu.
Reklamy dźwiękowe. Mogą drażnić uszy przechodniów, ale co zrobić, skoro przed takim przekazem odbiorca nie może się obronić? Wzrok można przenieść na coś innego niż reklama, ale uszu nikt raczej nie zakrywa z powodu docierających do nich komunikatów. A skoro tak, reklamy te mogą okazać się bardzo skuteczne. Z samochodów jeżdżących miejskimi lub osiedlowymi uliczkami można dowiedzieć się o otwarciu nowego sklepu lub też o rewelacyjnej promocji. Dla małego biznesu taka reklama może okazać się skutecznym rozwiązaniem.
Co jeszcze? Warto pamiętać o jeszcze jednym. Żadna reklama nie okaże się wystarczająca, jeśli Twoja oferta nie wstrzeli się w potrzeby potencjalnych klientów. Jeśli jednak znajdziesz skuteczny sposób na zaspokojenie ich ważnych potrzeb, wtedy nie musisz się obawiać. Tradycyjna promocja może okazać się skuteczniejsza niż dziesiątki tysięcy złotych wydanych na reklamę w internecie.
Marcin Pietraszek
Fot. Getty Images