Bizrun.pl

Polacy chętnie rekomendują produkty i usługi

Kliknij, aby zobaczyć

Rekomendacje działają wśród Polaków. 7 na 10 Polaków często rozmawia ze swoimi znajomymi o różnych produktach – wynika z badania agencji Buzz Media i domu badawczego Maison.

Jesteśmy dla siebie wiarygodnym źródłem informacji o markach i produktach – aż 65 proc. Polaków ufa swoim znajomym i liczy się z ich opinią przy wyborze produktów.

Jednocześnie bardzo chętnie przyjmujemy rolę liderów opinii – aż 85 proc. Polaków poleca produkty swoim znajomym. Przy tym jedynie 26 proc. przyznaje, że kieruje się klasyczną reklamą.

Jakie rodzaje produktów najczęściej rekomendujemy?

Najchętniej polecamy znajomym nowości spożywcze (70 proc.), kosmetyki dla dorosłych (67 proc.) oraz sprzęt elektryczny do codziennego użytku (61 proc.).

Ponad połowa Polaków rekomenduje swoim znajomym także produkty chemii gospodarczej, artykuły spożywcze z „wyższej półki”, a także gadżety nowej generacji.

Polacy uwielbiają próbować rzeczy przed zakupem – gdyby mogli, testowaliby praktycznie wszystko: od gadżetów najnowszej generacji (85 proc. chciałoby mieć możliwość sprawdzenia przez kupnem „jak to działa”), przez produkty spożywcze, kosmetyki pielęgnacyjne i kolorowe, produkty dla dzieci, po usługi finansowo-bankowe (58 proc. Polaków deklaruje chęć wypróbowania tego typu usług).

– Komunikacja WoM (word of mouth) była zawsze najskuteczniejszym sposobem oddziaływania na konsumentów, głównie dlatego, że jako pozostająca poza zasięgiem oddziaływania marketingu była postrzegana przez konsumentów jako bardziej wiarygodna niż inne działania marketingowe. Pewnego rodzaju przełomem jest marketing rekomendacji, który znalazł sposób na angażowanie konsumentów nie tylko w testowanie, ale również rozpowszechnianie przez nich opinii na temat otrzymanych produktów i usług, a co najważniejsze, umożliwia śledzenie skuteczności takich działań – komentuje Dominika Maison, założycielka domu badawczego Maison.

Celem projektu było poznanie siły marketingu rekomendacji. Badanie sprawdziło m.in. jak istotnym narzędziem marketingowym może być wykorzystanie ambasadorów marek w tworzeniu wizerunku marki oraz budowaniu grupy jej lojalnych odbiorców. Badacze korzystali z metody CAWI (Computer Assisted Website Interview). Przebadana została reprezentatywna próba ponad tysiąca Polaków powyżej 15. roku życia (dobrana kwotowo ze względu na płeć, wiek i miejsce zamieszkania).

Fot. Getty Images

Exit mobile version