Z myjni na mównicę
Przedsiębiorca, który zechce zwiększyć skuteczność swojej prezentacji, powinien więcej czasu poświęcić na szkolenia i praktykę prezentacji. Wielu prezesów, CEO czy właścicieli firm zdaje sobie sprawę, że te umiejętności stanowią dodatkową przewagę konkurencyjną, ale ze względu na kryzys oraz brak czasu, odkłada szkolenia i ćwiczenia na później. Nauczyć może się tego każdy.
– Jestem najlepszym przykładem tego, że ktoś, kto spędził siedem lat jako programista, pracując w przerobionej na biuro myjni samochodowej i mając niewiele wspólnego z przemawianiem, może nauczyć się skutecznej prezentacji. Cytując Raplha W. Emersona, „wszyscy wielcy mówcy byli na początku słabymi mówcami” – dodaje Zientkowski.
II edycja Festiwalu Inspiracji, która odbędzie się 28 września w budynku Biblioteki Narodowej w Warszawie będzie dobrą okazję do tego, by podpatrzeć jak robią to najlepsi, uświadomić sobie swoje błędy oraz wprowadzić elementy, które wzbogacą przemowę. Uczestnicy będą mogli również poćwiczyć swoją prezentację w kuluarach i rozwijać swoje umiejętności networkingowe.
Jeśli przedsiębiorca nie czuje się pewnie podczas prezentacji i nie ma czasu na szkolenie, może prezentacje biznesowe również „wyoutsourcować”, oddając je w ręce profesjonalisty.
– Budzi się powoli w biznesie świadomość faktu, że konferencja, event czy choćby szkolenie nie mogą być ciągiem nudnych prezentacji, że sprzedaż musi być skuteczna i że warto sięgać po mówców profesjonalnych spoza własnej organizacji – podsumowuje Zientkowski.
* Sondaż został przeprowadzony wśród 150 przedsiębiorców w dniach 9-13 sierpnia 2012 roku
Fot. Getty Images