Site icon Bizrun.pl

Co wspólnego ma drukowany katalog z Facebookiem?

Klienci coraz mniej czytają, ale nieustannie chętnie oglądają ilustracje. Chętnie też robią zdjęcia i dzielą się nimi na Facebooku. W jaki sposób można tę wiedzę wykorzystać przy tworzeniu firmowego katalogu?

Konkurencyjne marki w większości przypadków używają tych samych form przekazu w celu zaprezentowania swoich usług i produktów. Na przykład biura podróży prezentują pełną ofertę wycieczek przy użyciu katalogów drukowanych.

Muszą przez to wyróżnić się na dwa sposoby: poprzez stworzenie niepowtarzalnej propozycji oraz oryginalny sposób jej przedstawienia.

– Katalog stanowi o wartości całej oferty. Przekazuje informacje o usłudze, ale także firmie, jej działalności i pozycji na rynku. Zawiera wszystko, co firma chce zakomunikować potencjalnym klientom. Dlatego tak ważne jest, aby był naprawdę dobrze zaprojektowany. Jeśli przekaz zostanie poprawnie odczytany, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zainteresowany zdecyduje się na skorzystanie z usługi – mówi Oskar Ciałowicz, dyrektor strategiczny w Grupie Marketingowej Aveex, która ma na swoim koncie wiele projektów związanych z komunikacją wizualną, w tym katalogi produktowe dla firm z różnych branży.

W epoce rozbudowanej komunikacji trzeba wykroczyć poza ramy standardowych metod przekazu. Najlepszym sposobem „wyjścia z tłumu” jest wyprzedzenie konkurentów, pójście o krok dalej niż inni.

Do tej pory nowoczesne firmy rozmawiały z klientami, wykorzystując najczęściej bardzo modne i jednocześnie skuteczne narzędzie, jakim stał się Facebook. Agencja Aveex stworzyła fan page i konkurs dla fanów biura podróży Alfa Star.

Zadowoleni użytkownicy przesyłali zdjęcia z wakacji, a spośród blisko pół tysiąca fotografii, wybrano kilkanaście najlepszych i umieszczono je na okładce katalogu.

Alfa Star nie poprzestał na rozmowach z klientami – pozwolił im również współtworzyć swój wizerunek. Taka okładka jest autentyczna, wywołuje masę wspomnień i pozytywnych emocji.

Oprócz budowania pozytywnego wyobrażenia o przedsiębiorstwie, utrwala pożądane opinie jako marki najbliższej swoim klientom.

Ważna jest również zawartość katalogu, która musi zostać przedstawiona w klarownej formie. Wszystkie elementy (kolorystyka, szata graficzna, fotografie), muszą tworzyć jedną całość, która wyróżni firmę na rynku. Katalog powinien być estetyczny, ładny, a ponadto zgodny z identyfikacją wizualną marki.

Exit mobile version