Site icon Bizrun.pl

E-mail chętnie wykorzystywany

83 proc. badanych firm stosuje różne elementy kampanii email marketingowych w promocji swojej marki w internecie.

Eksperci email marketingu z GetResponse zbadali poziom zaawansowania i skuteczności email marketingu w Polsce. Przeanalizowanych w tym celu zostało 250 różnej wielkości firm z 15 branż.

Badanie dotyczyło takich elementów email marketingu, jak budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność czy optymalizacja wysyłanych newsletterów.

Z badania wynika, że 83 proc. badanych firm stosuje różne elementy kampanii email marketingowych. Najwyższy poziom email marketingu prezentują firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników). Osiągnęły one ogólny wynik na poziomie 69 proc.

Z kolei e-commerce oraz turystyka to branże, które najlepiej radzą sobie w marketingu z wykorzystaniem wiadomości email.

Wyniki badania wskazują na dużą polaryzację wykorzystywanych elementów i stosowanych praktyk. Można wśród nich wyróżnić narzędzia, które cieszą się dużą popularnością a także elementy, które niemal w ogóle nie są wykorzystywane.

Zdecydowana większość firm dużą uwagę przykłada do procesu budowania listy odbiorców (62 proc.) oraz elementów związanych z dostarczalnością (75 proc.).

Natomiast dużo słabsze wyniki osiągnęły bardziej zaawansowane elementy kampanii email marketingowych jak umieszczanie formularza zapisu do newslettera na Facebooku (40 proc.), wykorzystywanie kampanii reaktywacyjnych (36 proc.), czy testowanie elementów wiadomości w testach A/B/X (45 proc.).

– Trendy na polskim rynku są bardzo spójne z tym, co obserwujemy na rynku amerykańskim, a marketerzy zdają się mieć bardzo podobne wyzwania. Nadal blisko 20 proc. firm ma problem ze skutecznym dostarczaniem wiadomości email do odbiorców. Podobnie jest z bardziej zaawansowanymi taktykami pozwalającymi poprawić konwersję – komentuje wyniki raportu Maciej Ossowski, dyrektor Działu Edukacji i Optymalizacji w GetResponse.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 16.02 – 05.03.2012 r.

Fot. Getty Images

Exit mobile version