Site icon Bizrun.pl

E-mail marketing dla deweloperów

Mailingi promocyjne wciąż mają mniejszy udział w planach marketingowych deweloperów niż reklama za pomocą innych kanałów promocji.

Badania przeprowadzone przez portal GetResponse.pl pokazują skuteczność e-mail marketingu. Jak się okazuje, ponad 83 proc. firm deklaruje stosowanie różnych elementów kampanii email marketingowych, przy czym najlepsze wyniki osiągają firmy zatrudniające od 51 do 250 pracowników. W ich przypadku skuteczność wynosi 69 proc., a koszty przeprowadzenia takiej kampanii szybko się zwracają.

E-mail marketing w branży deweloperskiej

Wielu deweloperów, zwłaszcza mniejszych, nie korzysta ze statystyk dotyczących skuteczności różnych sposobów promowania swoich inwestycji. Kiedy natomiast decydują się na działania marketingowe, to wybór najczęściej pada na najbardziej popularne kanały promocji, takie jak reklama prasowa, reklama banerowa w portalach internetowych lub outdoorowa.

W przypadku dużych firm jest znacznie lepiej, gdyż najczęściej przygotowują one plan sprzedaży jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji, co daje znacznie lepsze efekty, ponieważ możliwe jest wówczas zaplanowanie budżetu na różne rodzaje działania marketingowego,
w tym również na e-mail marketing.

Dyrektor ds. sprzedaży w agencji E-ffectica.pl, Anna Pytkowska, w wystąpieniu pod tytułem „Efektywny marketing internetowy w branży nieruchomości” wygłoszonym podczas konferencji Innowacje Rynku Nieruchomości, przygotowała krótki komentarz na temat wyboru kanałów promocji, za pomocą których deweloper najczęściej kontaktuje się z potencjalnym klientem.

Bez wątpienia na pierwszym miejscu jest internet. Potencjalni klienci najczęściej zapamiętują reklamy dewelopera umieszczone w wyszukiwarce (41 proc.), w portalach internetowych (40 proc.) i witrynach związanych z budownictwem (37 proc.). Wielu z nich styka się z reklamą dewelopera dzięki banerowi umieszczonemu na portalach społecznościowych (16 proc.) lub trafiając na oficjalne konto inwestora na Facebooku, albo w innych portalach społecznościowych (17 proc.).

Z przedstawionych badań wynika również, że wielu ankietowanych (40 proc.) chciałoby się dowiedzieć o inwestycji dewelopera właśnie z internetu. W tym miejscu otwiera się pole ogromnych możliwości dla e-mail marketingu, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom odbiorcy, który dostaje gotową ofertę inwestora na swoją skrzynką mailową.

Każda branża rządzi się innymi prawami. Również skuteczne metody docierania do klienta znacząco się różnią. Firmy deweloperskie, pomimo że e-mail marketing sprawdza się dobrze, wciąż używają go stosunkowo rzadko i pozostaje przez nie niedoceniany.

– Z pewnością charakteryzuje się bardzo dużym potencjałem. Jego siła to przede wszystkich bezpośrednie dotarcie z dopasowaną ofertą do klienta oraz dobre efekty przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych – mówi Romuald Margol z portalu PolishProperty.eu, organizator konferencji Innowacje Rynku Nieruchomości.

Dobra kampania – jak przygotować?

Podstawą jest zbudowanie odpowiedniej listy odbiorców, do których będzie rozsyłana oferta. Bazę subskrybentów najlepiej budować, umożliwiając zapis do newslettera bezpośrednio na własnej stronie internetowej. Chodzi o to, aby mail trafił do osób faktycznie zainteresowanych ofertą. W tym celu należy na stronie zamieścić odpowiedni box, który umożliwia pozostawienie swojego adresu e-mail. Dobrze jest umieścić formularz do zapisywania się na newsletter nie tylko na głównej stronie, ale również na podstronach oraz na Facebooku.

Szczególnie istotne jest skupienie się na działalności na portalach społecznościowych. Badania pokazują bowiem, że wiele firm (40 proc.) nie umieszcza na swojej facebookowej stronie formularza zapisu na newsletter i nie decyduje się na zaawansowane elementy kampanii email marketingowych.

Przed przystąpieniem do kampanii e-mail marketingowej powinno się zadbać o zebranie wszystkich zgód formalnych na przetwarzanie danych osobowych i przesyłanie informacji środkami komunikacji elektronicznej.

Bardzo ważne jest przygotowanie atrakcyjnej wizualnie oprawy graficznej. Oferta powinna być ponadto na tyle krótka, aby odbiorca wiadomości mógł ją szybko przeczytać
i zapamiętać najważniejsze informacje. Podstawowymi informacjami zawartymi
w wiadomości powinny być: lokalizacja inwestycji, rozkład mieszkań, cena za metr, ilość pokoi, dostępność miejsca parkingowego itp.

W przypadku e-mail marketingu konieczne jest również określenie, jak długo będzie wysyłany newsletter do subskrybentów. Działania e-mail marketingowe są efektywne wówczas, gdy prowadzone są w sposób ciągły. Zaleca się, aby newsletter był wysyłany najrzadziej raz na dwa tygodnie, a w przypadku częstych promocji nawet częściej. Do czytelnika wiadomości należy mówić językiem korzyści i wywoływać w nim pozytywne emocje.

Wszystko wskazuje na to, że e-mail marketing ma przyszłość w branży deweloperskiej. Przedstawione badania obrazują wzrost świadomości znaczenia internetowych kanałów reklamy wśród deweloperów, w tym również kampanii e-mail.

Spersonalizowany charakter przesyłanej oferty oraz stosunkowo niskie koszty zapewniają zadowalające rezultaty, co z pewnością wpłynie na dalszą popularyzację e-mail marketingu.

Źródło: PolishProperty.eu

Fot. Getty Images

Exit mobile version