Site icon Bizrun.pl

E-mail marketing w Polsce (infografika)

Prezentujemy infografikę dotyczącą e-mail marketingu w Polsce.

Dzięki analizie danych zebranych na przełomie trzech ostatnich lat [2010, 2011, a także pierwszy kwartał 2012 roku], firma FreshMail opracowała obszerne badanie rynku e-mail marketingowego w Polsce.

Zostało ono oparte na aktywności ponad 15.000.000 odbiorców newsletterów (unikalne adresy e-mail), do których wysyłanych jest, za pomocą systemu FreshMail, ponad 1.000.000 000 wiadomości e-mail rocznie.

Podczas analizy, przebadane zostały zarówno zachowania odbiorców jak i działania marketerów.

– Dotychczasowe raporty dotyczące rynku e-mail marketingowego w Polsce były skromne i ze względu na przyjęte założenia metodologiczne mogły być obarczone dużym błędem statystycznym – uważa Paweł Sala, dyrektor zarządzający firmy FreshMail.

Co wynika z poniższego badania?

1. Coraz chętniej sprawdzamy pocztę na urządzeniach mobilnych – od 2010 roku bardzo dynamicznie rośnie wykorzystanie urządzeń mobilnych do sprawdzania poczty elektronicznej, osiągając w pierwszym kwartale 2012 roku udział na poziomie 6 proc. Jednocześnie rośnie wykorzystanie technologi webowych do sprawdzania poczty.

2. Microsoft Outlook nadal króluje – z badania wynika, że ponad 68 proc. poczty sprawdzanej przy użyciu  programów desktopowych (instalowanych na komputerach) wykorzystuje jeden z programów Microsoftu – ponad 1/3 z tych programów to MS Outlook 2007 i 2010.

3. Social media i e-mail marketing – coraz częściej marketerzy szukają synergii pomiędzy social mediami (zwłaszcza Facebookiem) a e-mail marketingiem. Niestety, nie przekłada się to na sprzedaż, gdyż znacznie częściej umieszczany jest przycisk, którego celem jest polubienie fanpage danej marki niż udostępnienie danego newslettera na Facebook’owej tablicy subskrybenta.

4. Komunikacja one-to-one – marketerzy znacznie chętniej wykorzystują personalizację zarówno w temacie jak i w treści wiadomości. Mądrze zastosowana potrafi zwiększyć efektywność mailingu nawet trzyipółkrotnie.

5. Czas wysyłki – w dalszym ciągu pierwsza połowa tygodnia wykorzystywana jest do prowadzenia przede wszystkim komunikacji B2B, a druga do komunikacji B2C. Środa nadal króluje jako magiczna, jednak jej efektywność systematycznie spada.

Kliknij w obrazek, aby zobaczyć pełną infografikę:

Exit mobile version