Gorzej, jeśli ich struktura jest niezrozumiałym ciągiem znaków, jak np. w przypadku tego adresu: www.mojastrona/id3/4wd2-1.html. W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest wdrożenie systemu przyjaznych linków.
Podstawy, o których często się zapomina
Znaczniki meta, które powinna zawierać każda poprawnie skonstruowana strona, służą do przechowywania podstawowych informacji pomocnych przy indeksowaniu przez Google.
Pozwalają one na zapisanie np. nazwy strony, słów kluczowych, a także jej krótkiego opisu.
– Aktualnie można spotkać się z opiniami, że Google nie bierze ich pod uwagę, jednak nie jest to informacja potwierdzona, dlatego warto je dodać. Większość platform do obsługi sklepów internetowych pozwala na definiowanie słów kluczowych z poziomu serwisu, bez konieczności edycji kodu html – mówi Jolanta Żochowska.
Użytkownik to nie wyszukiwarka
Podczas tworzenia tekstów oraz opisów produktów webmasterzy często zapominają o tym, dla kogo tak naprawdę one są. Naszpikowanie ich słowami kluczowymi jest skuteczne, ale tylko na krótka metę. Algorytm obliczający wartość strony jest na to mocno wyczulony i strona, która posiada ich za dużo, może uzyskać niską ocenę.
Poza tym nagłówki i tytuły stron czytają przede wszystkim użytkownicy i to od nich zależy czy zdecydują się na zakup. Tworząc teksty w sklepie internetowym należy bardzo ostrożnie wybierać i umieszczać słowa kluczowe. Nie wolno używać ich zbyt dużo i często.
Tak przygotowany sklep ma dużo większe szanse niż te wspomagane sztucznie generowanymi odnośnikami. Ma on też szansę na uzyskanie linków zwrotnych z innych serwisów z wysokim PageRankiem, których nawet mała ilość może okazać się dużo bardziej pomocna.
Dopiero po takim przygotowaniu sklepu można rozpocząć wymianę linków.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie gratis
fot. Getty Images