Site icon Bizrun.pl

Jak dbać o fanów na Facebooku?

Socialbakers ogłosił ranking marek osiągających najlepsze wyniki w zakresie Social Customer Service. Żadna z marek polskich nie znalazła się w zestawieniu.

Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że branże: telekomunikacyjna, lotnicza i finansowa najszybciej reagują na socialowe zgłoszenia fanów. Według badania, firmy kierujące się tzw. standardem Socially Devoted mają ogromną szansę na zwiększenie zwrotu z inwestycji (ROI) w mediach społecznościowych.

Nowe badanie dotyczące obsługi fanów w mediach społecznościowych przeprowadzone przez Socialbakers wskazuje, że poprzez zwiększanie zasięgu w tych mediach, firmy mają dużą szansę na osiągnięcie wzrostu zadowolenia klientów.

Wprowadzając nowy standard Socially Devoted, czyli zaangażowanych w kontakt z klientem, badanie Socialbakers wskazuje przedsiębiorstwa, którym udało się wprowadzić w życie otwartą metodę komunikacji.

Firmy ze standardem Socially Devoted mogą służyć jako wzór do naśladowania i pokazywać, w jaki sposób marki na całym świecie mogą pozytywnie wpływać na zaangażowanie klientów poprzez wykorzystanie bardziej reaktywnych i otwartych strategii social media.

– Poprzez zidentyfikowanie firm określanych jako Socially Devoted, chcieliśmy rozpocząć dyskusję z branżą –  mówi prezes zarządu firmy Socialbakers, Jan Rezab. – Firmy określane przez nas jako Socially Devoted komunikują się w sposób otwarty, mają aktywny kontakt z fanami oraz szybko odpowiadają na uwagi i pytania klientów. Firmy takie wyznaczają nowy globalny standard, który może zostać przyjęty przez inne przedsiębiorstwa w celu ulepszenia ich strategii social media – dodaje Rezab.

Wnioski z badań

– Firmy odpowiadają średnio na jedynie 30 procent opinii fanów wyrażanych w mediach społecznościowych.
– W porównaniu do ich globalnych odpowiedników, firmy lokalne wykazują wyższą responsywność w social media, ze wskaźnikiem odpowiedzi na poziomie 40 proc.
– Ponad 25 procent globalnych firm uniemożliwia użytkownikom publikowanie pytań oraz opinii na ich tablicy.
– Amerykańskie oddziały firm są mniej skuteczne w obszarze mediów społecznościowych niż ich odpowiedniki w innych częściach świata.

Nowe badanie wykazuje, że przedsiębiorstwa Socially Devoted to firmy, które szybko reagują na opinie, pytania i publikują najwięcej wpisów na Facebooku. Jan Rezab zauważa, że efektywność na Facebooku to tylko początek; firma Socialbakers zachęca przedsiębiorstwa na całym świecie do włączenia pozostałych elementów social media, w tym czatów w czasie rzeczywistym i platform takich jak Twitter do swojej strategii marketingowej.

Poniżej 10 firm najbardziej angażujących się w aktywność w mediach społecznościowych wg badania Socialbakers:

Marka Liczba fanów Wskaźnik odpowiedzi na pytania Liczba pytań, na które zostały udzielone odpowiedzi
Personal Argentina 309.968 89,13% 14,306
Claro 415.026 96,99% 10,266
Acer Indonesia 612.837 95,05% 4,992
LBC Express Inc. 58.176 91,75% 4,083
Comunidad Movistar Argentina 385.451 91,67% 3,301
Volaris 335.410 77,92% 3,297
Safaricom Kenya Official Page 130.201 88,52% 3,255
KLM 1,540.788 94,14% 2,843
Vodafone Nederland 82.926 92,27% 2,758
Claro El Salvador 133.270 96,74% 2,758

Badanie Socialbakers dostarcza interesujących informacji na temat konkretnych branż, które wykazują wysoki poziom zaangażowania w mediach społecznościowych.

Branża telekomunikacyjna i mobilna jest zdecydowanie najbardziej „społecznościowa” – 13 z 20 najbardziej zaangażowanych w social media marek pochodzi właśnie z tej branży. Firmy świadczące usługi lotnicze i finansowe również osiągnęły wysokie wyniki w badaniu.

Badanie wykazuje, że Personal Argentina, operator mobilny z Ameryki Południowej, jest najlepszym przykładem firmy zaangażowanej w social media, godnym naśladowania. Firma odpowiada na tysiące zapytań za pośrednictwem kanałów social media, a średni czas odpowiedzi wynosi zaledwie cztery minuty.

Źródło: Face Addicted

Fot. Getty Images

Exit mobile version