Warto także zastanowić się nad tym, kim są klienci Twojej firmy – na jakie portale zaglądają, czego szukają w sieci. Np. reklama w serwisie motoryzacyjnym może pomóc w pozyskaniu mężczyzn, którzy decydują o tym, z jakiej oferty turystycznej skorzystają ich rodziny. Jeśli chcesz trafić do kobiet, odpowiedniejsze mogą być strony dotyczące zdrowia i urody.
Newsletter
Osobom odwiedzającym Twoją stronę www zaproponuj zapisanie się do newslettera. Wyjaśnij przy tym, dlaczego warto to zrobić. Zapewnianie, że dzięki temu użytkownik będzie informowany o nowościach to już za mało – nikt nie lubi spamu.
Jeśli jednak czytelnicy Twojego biuletynu będą mogli korzystać z dodatkowych promocji albo otrzymywać dodatkowe treści, niedostępne dla pozostałych czytelników serwisu, wtedy Twoje wiadomości mogą być czytane z dużym zainteresowaniem.
Dla firmy może to być natomiast dobry sposób na podtrzymywanie lojalności klientów.
Obecność w porównywarkach cen
Dla sklepu internetowego niskie ceny to często być albo nie być. Jeśli przynajmniej część produktów w Twoim e-sklepie jest oferowana w naprawdę atrakcyjnych cenach, nie zastanawiaj się dłużej!
Zintegruj swój sklep z serwisami typu Ceneo, Nokaut czy Skąpiec. Wielu klientów właśnie tam szuka odpowiedniego dla siebie sklepu. Zapłacić będziesz musiał za klienta, który zostanie przekierowany na Twoją stronę.
Oferty
Biznes w sieci to oczywiście nie tylko handel, ale i usługi. Jeśli tworzysz strony internetowe, jesteś tłumaczem albo przygotowujesz teksty reklamowe, możesz pozyskiwać klientów poprzez serwisy typu Oferia, Freelencity lub Zlecenie przez net.
W serwisach takich zazwyczaj możesz brać udział w aukcjach opierających się na zasadzie „kto wykona daną usługę taniej” lub promować własną ofertę poza aukcjami. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie, jeśli dopiero zaczynasz i chcesz zbudować swoje portfolio.