6. Dostosuj aktywność do branży
Zastanów się (lub zbadaj), kiedy subskrybenci Twojej strony są najbardziej zainteresowani prezentowanymi na niej treściami. Dostosuj do tego swoją aktywność.
Jeśli działasz w branży rozrywkowej lub innej, która dla klientów jest związana z relaksem i odpoczynkiem (imprezy, kino, sport), na pewno warto szczególnie uaktywnić się wieczorami i w weekendy. Jeśli jednak prezentujesz informacje, które wiążą się pracą lub codzienną, rutynową aktywnością (żywność, edukacja, uroda), najważniejsze wpisy powinny pojawiać się w standardowych godzinach pracy.
Niektórych zaskoczyć może fakt, że jak wynika z badania przeprowadzonego przez Buddymedia, to w niedzielę czytelnicy Facebooka są najbardziej zainteresowani wpisami sklepów.
7. Zadawaj pytania
Jak najłatwiej skłonić użytkowników Facebooka do aktywności? Zadając pytania. Co myślicie o…? Dlaczego…? Co byście zrobili, gdyby…? Pytania prowokują do reakcji, ułatwiają dzielenie się własnymi przemyśleniami, a dzięki temu dla każdego administratora strony na Facebooku są też szansą na nawiązaniu kontaktu z „fanami”.
8. Zachęcaj do aktywności
Aktywność wyraża się nie tylko w odpowiadaniu na pytania. Prosząc subskrybentów o „polubienie” danej informacji lub o podzielenie się nią ze znajomymi możesz znacznie zwiększyć popularność poszczególnych wpisów. Warto więc proponować wprost: kliknij, polub, podziel się ze znajomymi, wejdź na tę stronę itd. Ważne tylko, aby takie prośby stosować z umiarem. Inaczej ryzykujesz, że czytelnicy uznają Cię za spamera i w efekcie – przestaną lubić Twoją stronę.
Przeczytaj także: Co najbardziej angażuje fanów na Facebooku?